مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد که در پی بارندگی‌های چند روز گذشته سد‌های «جامشیان» و «شیان» سرریز کرد.
کد خبر: ۸۳۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 11 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،«بهرام درویشی»، اظهارداشت: در پی بارش‌های فروردین ماه ظرفیت هفت میلیون متر مکعبی سد شیان در اسلام آبادغرب پر شد و این سد به حالت سرریز درآمد.

وی افزود: ظرفیت ۵۲ میلیون متر مکعبی سد جامیشان در شهرستان سنقر و کلیایی نیز به دنبال بارش روز‌های گذشته کاملا پرشد و این سد نیز اکنون در حالت سرریز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۸۲ درصد ظرفیت سد‌های استان کرمانشاه پر است، گفت: اکنون یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون متر مکعب آب پشت سد‌های استان ذخیره شده است.

درویشی توضیح داد: از ابتدای پاییز ۴۰ درصد از ظرفیت سد‌های استان را برای کنترل سیلاب تخلیه کردیم، اما بارش‌های امسال خوشبختانه توانستند بخشی از این ظرفیت تخلیه شده را جبران کنند.

وی با بیان اینکه برای رویارویی با بارش‌های سیل‌آسا آماده هستیم، گفت: در صورت روبه رو شدن با حجم بارش‌های شدید بخشی از آب سد‌ها را به صورت مدیریت شده آزاد می‌کنیم تا بتوانیم سیلاب‌های احتمالی را کنترل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با تاکید بر اینکه با توجه به ذخیره آب پشت سد‌ها مشکلی برای تامین آب موردنیاز مردم در فصل گرما نداریم، گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف آب از مردم تقاضا داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

در استان کرمانشاه ۱۲ سد مخزنی باظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار