خانه نشینی طولانی برای همه ما سخت است، اما این سختی برای بچه‌ها که لحظه ای آرام و قرار ندارند به مراتب سخت‌تر است و این امر می طلبد والدین در این روزها بیشتر هوای بچه‌ها را داشته و همبازی آنها شوند و زمینه بازی و تحرک آنها را در خانه فراهم کنند.
کد خبر: ۸۳۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 12 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عدم توجه به تحرک کودکان و ممانعت از فعالیت و بازی آنها در خانه می‌تواند موجب بروز پرخاشگری یا افسردگی در کودکان شود، هشداری که یک روانشناس آن را به والدین گوشزد کرده و از آنها می خواهد این روزها بیشتر با بچه‌ها بازی کنند.

عظیم عظیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طبیعت بچه‌ها بازی و تحرک است، گفت: بچه های سه تا 12 سال بطور معمول باید روزانه شش ساعت تحرک داشته باشند و این جزیی از طبیعت آنها است و حال که روزهای خانه نشینی را به دلیل شیوع بیماری کرونا سپری می کنیم، والدین باید زمینه انجام این میزان فعالیت را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه انرژی کودکان در روز تخلیه نشود، بچه ها دچار حالت پرخاشگری و یا افسردگی می شوند و این امر تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

عظیمی تاکید کرد: والدین باید در این روزهای خانه نشینی تلاش کرده در خانه محیطی برای فعالیت کودکان ایجاد کنند و بهتر است این روزها وسایل شکستی در خانه جمع آوری شده تا بچه ها بتواند راحت‌تر در خانه فعالیت داشته باشد.

وی افزود: اگر کودک در خانه همبازی داشته باشد که بسیار عالی است، اما مشکل کودکانی هستند که این روزها در خانه تنها هستند و همبازی ندارند و توصیه اکید این است که والدین این کودکان این روزها نقش همبازی را بازی کرده و پا به پای کودک فعالیت و بازی داشته باشند.

وی افزود: بازی های متنوعی هست که بتوان در خانه انجام داد از بسکتبال و فوتبال خانگی گرفته تا هفت سنگ و بازی های محلی. بطور مثال برای هفت سنگ بهتر است از هفت بطری پلاستیکی به همراه یک توپ پارچه ای استفاده کرد.

این روانشناس تصریح کرد: همچنین سرگرمی های دیگری از جمله پخش پویانمایی(کارتون)، فیلم های مخصوص کودکان، بازی های کامپیوتری غیرخشن مانند فوتبال، جورچین، عروسک بازی و ... هم می‌توان برای کودک فراهم کرد.

وی افزود: قصه گفتن و اجرای نمایش های داستانی هم روش خوبی برای سرگرم کردن کودکان است و می‌تواند از اضطراب آنها کم کند.

عظیمی تاکید کرد: چنانچه والدین در این روزها برای کودک وقت نگذارند، این پرخاشگری و افسردگی می‌تواند منجر به افزایش اضطراب در کودکان، بروز شب ادراری و گریه های مکرر و بدخلقی در آنها شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار