معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت:سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در زیرساخت های درمانی و ارتباطی امروز نتیجه داده و امروز وجود این زیرساخت ها آموزش مجازی دانش آموزان را فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۳۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 13 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه بررسی وضعیت مدارس در استان اظهار داشت: نمیشود بخاطر کرونا تمام فعالیت ها فلج شود، کرونا در جامعه وجود خواهد داشت اما زندگی هم با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۱درصد در کشور و ۹۱ درصد جمعیت استان غربالگری شده اند افزود: اقدام کادر درمانی در نمونه گیری از بیماران سرپایی، کار جدیدی است که شناسایی مبتلایان را بین ۴۰ تا ۵۰ نفر در روز بیشتر کرده است.

الهی تبار با بیان اینکه شیوه جدید آمارگیری مبتلایان، نتیجه بسیار موثری دارد ادامه داد: این شیوه غربالگری و جداسازی افراد مبتلا از جامعه را تسریع داده و میزان شیوع و آلودگی را بسیار کاهش خواهد داد.

الهی تبار تصریح کرد: در کل کشور تنها دو استان مجری این شیوه جدید شده اند که بخاطر میزان آلودگی کمتر و توانایی این استان ها د رکنترل شیوع بیماری بوده است.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه علیرغم تدارک امکانات میزان اشغال تخت های بیمارستانی برای کرونا به 50 درصد هم نرسیده اضافه کرد: مجموعا از 300 تخت پیش بینی شده برای بیماران کرونایی کمتر از 150 تخت اشغال شده و بخش های مراقبت های ویژه نیز مراجعه بالایی ندارند.

الهی تبار موفقیت دولت در مقابله با کرونا را حاصل تامین زیرساخت های لازم بهداشتی ،درمانی و فناوری دانست و گفت: طرح تحول نظام سلامت امروز به کمک دولت آمده و از زیرساخت هایی که دربخش آی تی ایجاد شد برای آموزش دانش آموزان بهره برده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار