معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از تولید بیش از ۱۴۱ هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۳۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 14 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،احسان باقرخانی با بیان اینکه بافندگان کرمانشاه سال گذشته بیش از 141 هزار مترمربع فرش دستباف تولید کردند، گفت: این میزان نسبت به سال 1397 افزایش 10 درصدی داشته است.

وی بیشترین فرش تولید شده در استان را نیز مربوط به کرمانشاه، سنقر وکلیایی و اسلام آبادغرب دانست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت نزدیک به 32 هزار بافنده فعال فرش در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای بیش از 6300 قالیباف صدور و یا تمدید کارت قالیبافی داشتیم.

باقرخانی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 80 کارگاه قالیبافی فعال متمرکز و غیرمتمرکز در استان داریم، افزود: سال گذشته 23 پروانه برای کارگاه های قالیبافی جدید نیز در استان صادر شد.

وی همچنین از انجام بیش از 15 هزار بازدید از کارگاه‌های قالیبافی سطح استان در سال گذشته خبر داد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان کرمانشاه درباره وضعیت بیمه قالیبافان نیز عنوان کرد: سال گذشته 347 قالیباف را به صندوق بیمه روستاییان و عشایر معرفی کردیم که اکنون تعداد قالیبافان بیمه شده در این صندوق به حدود 700 نفر رسیده است.

به گفته این مسئول، برای کمک به بازار فروش فرش در سال گذشته سه نمایشگاه تخصصی فرش نیز در کرمانشاه برپا شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار