معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایحان غربی گفت:تاکنون ۵ میلیارد تومان از محل بیمه به حساب خانوار‌ها واریز شده و ۷ میلیارد تومان دیگر تا چند روز آینده واریز می شود.
کد خبر: ۸۳۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 15 April 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امروز جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با حضور رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایحان غربی در نشستی در خوی آخرین روند بازسازی در این منطقه را بررسی کردند
 
رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایحان غربی در این نشست از آوار بردای بیش از ۲۵ درصد واحد‌های مسکونی خسارت دیده این منطقه خبر داد و گفت: علیرغم بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن عملیات آوار برداری در مناطق آسیب دیده قطور بی وقفه ادامه داشته که نتیجه آن اتمام آوار برداری یک هزار ۱۵۳ واحد مسکونی بوده است.
 
وی ازآغاز اعتبارات مصوب دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده بخش قطور خبر داد و افزود: از مجموع ۵۱۳ میلیارد تومان اعتبارات مصوب دولت تاکنون ۲۰ درصد تخصیص و برای اجرای مقدمات عملیات بازسازی هزینه شده است.
 
رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایحان غربی همچنین از پایان ارزیابی بیمه واحد‌های مسکونی خسارت دیده نیز خبر داد و گفت: تاکنون ۵ میلیارد تومان از محل بیمه به حساب خانوار‌ها واریز شده و ۷ میلیارد تومان دیگر تا چند روز آینده واریز میشود.
 
وی تصریح کرد: بیمه مربوطه پرداخت خسارت ۳۰ میلیارد تومانی به واحد‌ها را بعد از نشست‌های مختلف با کارشناسان استانداری متعهد شده است.
 
بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در این نشست از تهیه نقشه‌های ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی منطقه خبر داد و گفت: تاکنون عملیات پی کنی ۲۵۰ واحد به اتمام رسیده و آرماتوربندی ۶۰ واحد مسکونی اجرایی شده است.
 
فرماندار خوی نیز در این نشست از اولویت بندی نیاز‌های زلزله زدکان برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تاکنون به ارزش ۳ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی و دولتی در قالب معیشتی و پوشاک در اخیتار زلزله زدگان منطقه قرار گرفته است.
 
قرار است در قالب عملیات با زسازی ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده در بخش قطور خوی از نوساخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار