رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: دانشگاه صنعتی همدان پیرو اطلاعیه‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تعطیل کردن کلاس ها، رسالت خود در آموزش دانشجویان را دغدغه‌ی اصلی قرار داد. 
کد خبر: ۸۳۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷ 16 April 2020

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: دانشگاه صنعتی همدان پیرو اطلاعیه‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تعطیل کردن کلاس ها، رسالت خود در آموزش دانشجویان را دغدغه‌ی اصلی قرار داد. دانشگاه صنعتی همدان پیشرو در امر آموزش مجازی در تعطیلات کرونایی


به گزارش تابناک همدان، حسن ختن لو افزود: علیرغم عدم سابقه‌ی برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بستر سازی این امر فراهم شد و «سامانه‌ی آموزش مجازی دانشگاه صنعتی همدان» از اوایل اسفند ماه ۹۸ آغاز به کار نمود.

وی خاطر نشان ساخت: آموزش‌های لازم جهت استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی در اختیار اساتید و دانشجویان قرار گرفت و در ادامه اساتید دانشگاه تولید محتوای آموزشی خود را شروع کرده و در اختیار دانشجویان قرار دادند.

رئیس دانشگاه صعنتی همدان تاکید کرد: این سامانه حتی در تعطیلات نوروز هم فعال بوده و به طور پیوسته محتوای آموزشی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو استان در امر آموزش مجازی در حال حاضر خدمات آموزش خود را از طریق دو سامانه‌ی آفلاین و یک سامانه‌ی آنلاین به دانشجویان ارائه می‌نماید تا دانشجویانی که ساعات کلاس آنلاین به اینترنت دسترسی ندارند از آموزش جا نمانده و از سامانه‌های آفلاین مطالب آموزش را پیگیری نمایند.

ختن لو با بیان اینکه در سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه صنعتی همدان تا کنون بیش از ۸۰۰ فایل آموزشی به صورت آفلاین در اختیار دانشجویان قرار گرفته است، افزود: همچنین ۶۰۰ کلاس آموزشی طبق برنامه آموزشی مصوب دانشگاه به صورت آنلاین برنامه ریزی شده که دانشجویان و اساتید در این کلاس‌ها حضور می‌یابند.
 
وی با اشاره به رویکرد آموزش فضای مجازی بیان داشت: در هر صورت دنیای تکنولوژی و ارتباطات در حال حرکت است و با مشکلات پیش آمده با توجه به تبعات حذف ترم تحصیلی می‌بایست جایگزین داشته باشیم و با حداکثر استفاده از تکنولوژی و ارتباطات و توانمندی‌هایی که داریم تلاش می‌کنیم کلاس‌های نظری طبق تقویم کلاسی که از قبل داشتیم و مطابق با سیاست‌های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ترم تحصیلی را به اتمام برسانیم.
 
ختن لو در خصوص برگزاری کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی (با حجم ۱۵% دروس) بیان داشت: دو پلان در نظر گرفته ایم، در پلان اول دروسی که به صورت عملی می‌باشد با نرم افزار‌های شبیه سازی به صورت آنلاین برگزار گردد و در پلان دوم چنانچه در ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه‌ی بازگشایی صورت گیرد دروس عملی به صورت فشرده در عرض دو هفته یا سه هفته بعد از برگزاری امتحان در ماه‌های مرداد یا شهریور انجام گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان همچنین اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود جبران تعطیلی آموزشی دانشگاه با این سامانه‌ی آموزش مجازی به حداقل زمان خود برسد. وی افزود: همچنین دانشگاه صنعتی همدان در حال نهایی سازی سامانه‌ی آزمون آنلاین می‌باشد و آمادگی برگزاری امتحانات به صورت آنلاین با اعلام دستورات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد داشت. 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: دانشگاه صنعتی همدان دانشگاهی چابک است که با کمک اعضا هیات علمی جوان و مجهز به علم روز و همکاری دانشجویان مشکلی در اجرای آموزش مجازی در پیش رو نداریم و پیش بینی ما از تحقق رسیدن به اهداف آموزشی در این سیستم تا ۸۰ درصد محقق شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار