رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : باید ۳۰ درصد از هزینه های اتوبوسرانی توسط شهروندان و ۷۰ درصد توسط مدیریت شهری تامین شود و هر سال مجبور به افزایش نرخ بلیط اتوبوس هستیم.
کد خبر: ۸۳۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 16 April 2020

 علیرضا نصر اصفهانی در نخستین نشست خبری خود که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری رسانه‌ها برای حضور در این نشست اظهار کرد: همه توان خود را به کار می گیریم تا شهر را با ارزش افزوده به مدیران بعدی و شهروندان تحویل دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص افزایش نرخ بلیط اتوبوس در اصفهان اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی در سال های گذشته تاکنون چالش های زیادی را داشته و هیچ وقت این مجموعه را آرام ندیده ام و همواره با مشکلاتی رو به رو بوده است، قطعا وقتی که همه ساله افزایش نرخ بلیط اتوبوس را داشتیم و با واکنش هایی رو به رو بودیم و امسال نیز با افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیط اتوبوس این اتفاق قابل پیش بینی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت اتوبوسرانی حدود یک هزار اتوبوس فعال دارد و روزانه ۶۰۰ هزار مسافر را جابجا می کند، میزان حداقل دریافتی از طریق بلیط خطوط اتوبوس ۳۰۰ و حداکثر آن ۱۱۰۰ تومان است و باید توجه داشت که هزینه تمام شده برای خدمات این ناوگان به هر شهروند سه هزار تومان است و مبلغی که شهروندان پرداخت می کنند یک سوم هزینه ها است، آنچه در قانون تعیین شده این است که هزینه های سازمان اتوبوسرانی را ۳۰ درصد مسافر، ۳۰ درصد دولت و ۳۰ درصد مدیریت شهری پرداخت کند و در شرایط فعلی ۷۰ درصد از این هزینه توسط مدیریت شهری پرداخت می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به‌روز رسانی سیستم اتوبوسرانی در دستور کار است، ادامه داد: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان هشت تا ۱۰ سال است و برای به‌روز رسانی سیستم و پرداخت ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه های اتوبوسرانی ناچار به افزایش نرخ بلیط هستیم.

وی تاکید کرد: باید ۳۰ درصد از هزینه های اتوبوسرانی توسط شهروندان و ۷۰ درصد توسط مدیریت شهری تامین شود و هر سال مجبور به افزایش نرخ بلیط اتوبوس هستیم.

وی با بیان اینکه خرید اتوبوس یکی از برنامه‌های شهرداری در هر سال است، ادامه داد: از زمان شورای سوم دولت اعتباری برای خرید اتوبوس اختصاص نداده است، اخیرا فروش اوراق مشارکت از سوی دولت برای خرید اتوبوس تخصیص یافت و در این زمینه از دولت و نمایندگان مجلس قدردانی می‌کنم، چنانچه دولت همکاری و در تامین هزینه های اتوبوسرانی سهم خود را پرداخت کند ما نیز در زمینه نرخ بلیط اتوبوس بازنگری خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در همه شهرها افزایش نرخ بلیط اتوبوس را داشتیم و این امر هر سال انجام می شده است.

آخرین وضعیت نیروهای شهرداری اصفهان

وی در خصوص وضعیت نیروهای شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان حدود ۱۲ هزار نیروی شاغل دارد که با احتساب کارگران پیمانکار آمار نیروهای شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار نفر می‌رسد که نشان از انبوه و تراکم نیروی انسانی دارد.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: امروز اگر امکان جذب نیروها در سازمان‌های دیگر وجود نداشته باشد، به خود اجازه تعدیل نیرو را نمی‌دهیم.

وی اضافه کرد: بدهی‌های شهرداری اصفهان در ابتدای شورای پنجم بالغ بر  سه هزار میلیارد تومان بود که سررسید برخی از آن‌ها به سال‌های بعد می‌رسید و همچنان ادامه دارد؛ این بدهی‌ها حاصل اقداماتی بود که در شهر اتفاق افتاده و تلاش برای پرداخت آن انجام می‌شود.

نصر اصفهانی تصریح کرد: اکنون میزان بدهی‌ها چندان قابل توجه نیست و وضعیت آن نسبتا خوب است و امیدواریم باعث شود شرایط بهتری را در شهر رقم بزنیم.

وی گفت: در پایان سال ۹۸ حدود ۹۱ درصد بودجه شهرداری محقق شد که اگر تعهدات تهران محقق می‌شد، این میزان به ۱۲۰ درصد می‌رسید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا همه اعضای شورای شهر اصفهان در جلسه‌ای که با استاندار اصفهان برگزار شد، حضور نیافتند، اظهار کرد: باید توجه داشت که این جلسه از قبل پیش‌بینی نشده بود به همین دلیل امکان حضور برای تمام اعضا پیش نیامد اما بازخورد جلسه با استاندار خوب و روند جلسه همدلانه بود.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در این جلسه از وضعیت فعلی استان مقابله با شیوع کرونا گزارشی ارایه شده بود، اضافه کرد: استاندار اصفهان از مدیریت شهری تشکر کرده و زمینه برای حضور اعضا در ستاد استانی نیز فراهم شد که نشان از وفاق میان مدیران شهری و استاندار دارد و امیدواریم از این طریق بتوانیم ماموریت‌های محول شده را به خوبی انجام دهیم.

هیچ اولویتی در شهر اصفهان بالاتر از سلامتی مردم نیست

نصر اصفهانی با اشاره به اقدمات مدیریت شهری در اوایل شیوع بیماری کرونا گفت: در اولین روزهایی که شیوع کرونا حتی به صورت رسمی مطرح نشده بود، شهردار اصفهان بخشنامه شش ماده‌ای به بخش‌های شهرداری ارسال کرد و سازمان‌های مرتبط شهرداری تمام قد به موضوع مقابله با شیوع کرونا ورود کردند که این اقدامات قابل تقدیر است؛ اگر امروز شاهد سیر نزولی آمار هستیم نتیجه این تلاش‌ها است.

رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: آقایان جوادی و محمدی نیز به نمایندگی از شورای شهر موضوعات مربوط به کرونا را پیگیری کرده و گزارش‌های مورد نیاز را به شورای شهر ارائه داده‌اند.

سناریوهای شورای شهر برای دوران پساکرونا

وی در مورد"سیاست‌های شورا برای مدیریت دوران پساکرونای شهر به چه صورت خواهد بود" اظهار کرد: کمیته اقتصادی برای مدیریت کرونا در شورای شهر شکل گرفته و این کمیته هفته‌ای یک مرتبه با افراد ذی‌ربط جلسه برگزار می‌کند تا روند اقدامات انجام شده را بررسی کند.

نصراصفهانی با بیان اینکه یکی از موضوعات مطرح در این کمیته در خصوص اقدامات پساکرونا در مدیریت شهری است، ادامه داد: در این کمیته با توجه به شرایط، سه سناریو سبز، زرد و قرمز برای بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است؛ سناریوی سبز مشخص می‌کند که بودجه مصوب بدون مشکل و بر اساس پیش‌بینی‌ها محقق خواهد شد که با وجود وضعیت دوماهه اول سال، شاید این موضوع اتفاق نیافتد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احتمالا بودجه براساس سناریوی زرد ادامه پیدا کند که در این حالت بخشی از درآمد محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در این صورت لازم است اولویت‌های بودجه مشخص شود که پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری در دستور کار اول قرار می‌گیرد و اقدام دوم پس از پرداخت دستمزدها وظایف ذاتی شهرداری مانند رفت و روب معابر، آبیاری فضای سبز و مواردی از این قبیل است.


پرداخت مطالبات کارگران اتوبوسرانی تاخیر چندانی نداشته است

نصراصفهانی در خصوص وضعیت پرداخت حقوق کارگران اتوبوسرانی اصفهان نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا گفت: نماینده شورای کارگری اتوبوسرانی اخیرا به شورای شهر مراجعه کرده و از این طریق اعلام شد که حقوق اسفندماه این افراد به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه تاخیر زیادی در پرداخت‌ها اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: بررسی‌هایی که انجام شده، نشان می‌دهد روال در سال‌های گذشته بدین شکل بوده که بخشی از حقوق کارگران اتوبوسرانی در اسفندماه پرداخت و مابقی پس از ۱۵ فروردین تسویه می‌شده است؛ تاکنون یک و نیم میلیون تومان برای هر کدام از این افراد پرداخت شده که به‌زودی باقی مانده مطالباتشان نیز کامل پرداخت می‌شود.

برای کاهش بروکراسی‌های اداری باید شهر هوشمند محقق شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص اقدامات شورای شهر برای رفع بروکراسی‌های موجود در شهرداری افزود: در شورای پنجم شفاف‌سازی و تکریم ارباب رجوع را مورد توجه قرار داده و سعی کرده‌ایم نهایت احترام را به مردم بگذاریم و تمام توان خود را در این جهت به کار گیریم.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با بروکراسی در بدنه شهرداری توان بالایی را می‌طلبد که با تحقق شهر هوشمند به دنبال شکل‌گیری آن هستیم، تصریح کرد: معاونت شهرسازی که بیشترین ارباب رجوع را در شهرداری داشته و ۳۶ خدمت ارائه می‌دهد، در زمینه شهر هوشمند پیشتاز است و تاکنون ۲۴ خدمت این معاونت به‌صورت هوشمند در اختیار شهروندان قرار داده شده است؛ زیرساخت‌های مورد نیاز برای سایر خدمات نیز درحال انجام است تا میزان رضایت‌مندی مردم بالاتر برود.

کارنامه قابل قبولی در حوزه ورزش داریم

وی در رابطه با نگاه شورای شهر به ورزش، گفت: نگاه به ورزش امری ضروری است و اگر قرار باشد با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم، توجه به موضوع ورزش است هرچند این موضوع وظیفه اصلی شورای شهر نیست، اما به جهت جبران خلاءهای موجود ناچار به ورود هستیم.

نصر اصفهانی ادامه داد: در زمینه پروژه‌های ورزشی، کارنامه قابل قبولی از مدیریت شهری اصفهان وجود دارد چون بر این باور هستیم که سرمایه گذاری در این زمینه آینده‌محور خواهد بود.

وی افزود: در بودجه سال ۹۹ شهرداری علاوه بر تحقق درخواست‌های معاونت مربوطه، ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد زمین‌های روباز به دلیل کم هزینه و زودبازده بودن این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

سال طلایی پروژه‌های عمرانی را گذراندیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، سال ۹۸ را سالی طلایی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان دانست و اضافه کرد: بهره‌برداری از پروژه آفتاب و هفت کیلومتر از جاده فرزانگان، مهم‌ترین پروژه‌های کلان شهری در سال گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸، ۱۲۵ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی اختصاص یافته است، گفت: مجموعه‌ای که در مجاورت گلستان شهدا یک تنه توسط شهرداری در دست احداث بوده و فاز نخست مجموعه نمایشگاه‌ها، در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم پروژه شهید سلیمانی و خط دو مترو نیز با قدرت بیشتری در سال ۹۹ پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین پروژه حال حاضر مدیریت شهری اصفهان جلب اعتماد مردم است، اظهار کرد: شهرداری اصفهان سرمایه‌های بسیاری را به صورت مادی و معنوی در دست دارد، اما به نظرم شهروندان سرمایه‌ای بسیار ارزشمندتر از امکانات مادی هستند که در اختیار داریم زیرا اعتقاد راسخ دارم که اگر همراهی مردم را نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

ازسرگیری پروژه‌های گردشگری با بهبود شرایط کشور

نصراصفهانی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۹ برای پروژه‌های گردشگری اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: پروژه اصفهان ۲۰۲۰ همزمان با سال نو میلادی به خوبی آغاز شد که امیدواریم با بهتر شدن شرایط کشور، شاهد اتفاقات مورد توقع در حوزه گردشگری باشیم.

وی تصمیمات شورای شهر را تحت تاثیر اتفاقات کلان کشور دانست و خاطرنشان کرد: سعی شده علاوه بر توجه ویژه به دیپلماسی شهری، مراودات خود را با شهرهای داخل کشور نیز ادامه دهیم و در همین راستا، برگزاری شب اصفهان در تبریز اقدام قابل توجهی بود و ارتباطات اینچنینی با شهرهای دیگر نیز در سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت‌های گردشگری اصفهان را برای استفاده هرچه بهتر شهر و شهروندان پیگیری می‌کنیم، افزود: تمهیداتی نیز برای مسافرت‌های نوروزی اندیشیده بودیم که با شیوع کرونا مواجه شدیم، اما امیدواریم روزهای خوبی برای ارتقای سطح دیپلماسی شهری را در آینده شاهد باشیم.

نصراصفهانی ادامه داد: می‌دانیم که فعالان حوزه گردشگری با مشکلات حتی جبران ناپذیر روبه‌رو شده‌اند که توجه به این موضوع و برآورد خسارات وارده به آن‌ها به عهده دولت است اما اگر نیاز به حضور شورای شهر نیز باشد، قطعا به این موضوع ورود خواهیم کرد

اجرای پروژه مترو اصفهان شاهین‌شهر به‌زودی آغاز می‌شود

وی در خصوص پروژه مترو اصفهان-شاهین‌شهر نیز گفت: این پروژه حدفاصل میدان دانشگاه صنعتی تا شاهین‌شهر به‌زودی توسط مدیریت شهری شاهین‌شهر، در قسمتی که مربوط به ان شهر می‌شود، آغاز خواهد شد و در این صورت، احداث ایستگاه قدس تا میدان صنعتی نیز توسط شهرداری اصفهان آغاز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر زودتر از احداث این پروژه در بخش شاهین‌شهر، بخش مربوط به اصفهان آغاز می‌شد، به نحو مطلوب مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گرفت که به همین دلیل فرصت بیشتری برای آغاز این پروژه نیاز است تا مقدمات بخش شاهین‌شهر آن انجام شود.

پروژه‌های ویژه بانوان در بودجه ۹۹

وی با تاکید بر اینکه بانوان نقش مهمی را در شهر دارند و اگر قرار باشد شهر سرزنده‌ای داشته باشیم، باید به این نقش توجه کنیم، ادامه داد: در بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پروژه‌هایی گنجانده شده که در کنار استفاده آقایان، ظرفیت برای بانوان نیز ایجاد شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان برای بهینه‌سازی و ساماندهی باغ‌های بانوان در کنار احداث پردیس‌های فرهنگی هنری و مجموعه‌های ورزشی در بودجه سال جاری شهرداری وجود دارد، گفت: احداث مرکز مهارت آموزی بانوان با اعتبار شش هزار میلیارد تومان و مرکز توانمندسازی بانوان در باغ فدک با بودجه‌ای قابل توجه در سال آینده پیگیری خواهد شد.

ارائه اقلام بهداشتی به نیم میلیون نفر

وی درباره خدمات ارایه شده به شهروندان در بحران کرونا اظهار کرد: معتقدم اقداماتی که برای سلامت شهروندان در دوران شیوع کرونا انجام شده بجا و درست بوده و افتخار می‌کنیم که ورود خوبی به این موضوع داشتیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز از این اقدامات اعلام رضایت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وسعت اقدامات بسیار زیاد بود، ادامه داد: ۱۲۰ هزار خانوار در مناطق کم‌برخوردار شناسایی و اقلام بهداشتی با کمک نیروهای بسیج در میان آن‌ها توزیع شد که بدین شکل حدود نیم میلیون نفر از شهروندان اصفهانی تحت پوشش اقدامات حمایتی مدیریت شهری قرار گرفتند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار