معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش بیش از سه درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در زمستان سال ۹۸، گفت: کاهش نرخ بیکاری استان در آینده سخت‌تر از گذشته خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 16 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه هدایت حاتمی در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: آمارهای کاهش نرخ بیکاری نشان از عزم‌ جدی مدیران و تولیدکنندگان استان برای اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ایجاد شده به واسطه تحریم ها و شیوع بیماری کرونا در جامعه افزود: هرچه جلو می رویم به لایه های سخت تری برای کاهش بیکاری و سرمایه گذاری می رسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآور شد: روند کاهش بیکاری در استان کرمانشاه نتیجه توسعه بازار، توسعه صادرات و رونق صنعت و کشاورزی است.

حاتمی، مهارت آموزی را نیاز اصلی برای اشتغالزایی دانست و یادآور شد: با چالش کمبود مهارت نیروهای کار رو به رو هستیم که باید به صورت جدی برای برطرف کردن آن اقدام‌ کنیم، فنی حرفه ای و دیگر ارگان های مربوط به مهارت آموزی باید در زمینه توانمند سازی نیروی کار استان اقدام‌ کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت استان در سال گذشته اشتغال را به عنوان مهترین دغدغه کرمانشاه مطرح کرد، اظهارداشت: امسال باید روند اشتغالزایی را در فرمانداری ها مشخص کنیم تا بتوانیم با سرعت مناسب به سمت رفع معضل بیکاری گام برداریم.

ثبت ۵۹ هزار شغل در سال ۹۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست با اشاره به هدف گذاری برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، گفت: سال گذشته بیش از ۵۹ هزار شغل ناخالص از سوی دستگاه های استان در سامانه رصد ثبت شده است.

حسن عزیزی افزود: اگر چه هنوز نرخ بیکاری سال گذشته از سوی مرکز آمار ایران اعلام نشده، اما میانگین نرخ بیکاری فصول مختلف استان نشان می دهد احتمالا این هدف گذاری محقق شده است.

وی به روند مناسب کاهش نرخ بیکاری استان هم اشاره کرد و گفت: آهنگ کاهش نرخ بیکاری استان تقریبا ۲ برابر میانگین کشور بوده که نشان از کار مضاعف در استان دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آمارها کاهش نرخ بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۳.۱ درصد و نسبت به ۲ سال قبل(۱۳۹۶) ۵.۹ درصد بوده است.

عزیزی با بیان اینکه براساس سند اشتغال استان برای امسال نیز کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری در نظر گرفته شده، گفت: اشتغال پیش بینی شده برای امسال نیز ایجاد ۴۷ هزار شغل ناخالص است.

برای تولید باید زیرساخت ایجاد کرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، گفت: برای رسیدن به جهش در تولید بدون شک باید اعتبارات لازم و زیر ساخت های مورد نظر را فراهم کنیم.

محسن دارابی با تاکید بر اینکه جهش تولید تنها مختص به صنعت و کشاورزی نیست، افزود: تمام دستگاه های اجرایی استان باید برای رسیدن به یک جهش مطلوب در تولید باید پای کار آیند و بخش های تولیدی را حمایت کنند.

وی عنوان کرد: امروز اقتصاد کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه خسارت های بسیاری دیده است از این رو در سال ۹۹ کار سختی را پیش رو داریم.

رییس سازمان صمت یادآور شد: امروز بیماری کرونا بسیاری از اصناف را تعطیل و تحریم های ظالمانه نیز هزینه های تولید را افزایش و صادرات را نیز محدوده کرده است/ ایرنا

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار