استاندار کرمانشاه از عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پتروشیمی امسال با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۳۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 16 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب طی نخستین سفر استانی هیأت دولت به استان کرمانشاه در تاریخ 30 دی‌ماه سال 85، مصوب‌ و در تاریخ چهارم مهرماه سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در مورخه 11 آبان‌ماه همان سال قانون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مذکور از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.

همین پروژه دلیلی شد تا اعضای اصلی این منطقه ویژه به فکر راه‌اندازی یک مجتمع درآمدزا برای منطقه بیفتند که در نهایت ایده راه‌اندازی پروژه پتروشیمی تصویب شد و اما، پروژه پتروشیمی اسلام‌ آباد‌غرب نیز همچون بسیاری دیگر از طرح‌های بزرگ در کشور در طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها، کمبود اعتبار، مشکل تملک اراضی و هم‌چنین بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، موانع بسیاری را در پیش‌رو داشته و همچنان روی زمین مانده است.

تا اینکه بالاخره روز گذشته در نشست هماهنگی اجرای طرح شرکت صنایع پتروشیمی اسلام آباد‌غرب مقرر شد، این طرح با سرمایه‌گذاری اولیه 2 هزار میلیارد تومانی در سال 99 اجرا شود.

استاندار کرمانشاه طی گفت‌وگویی در این خصوص اولویت اصلی مسؤولان استان را کاهش نرخ بیکاری و تمرکز بر توسعه اقتصادی استان اعلام کرد و اظهار داشت: در سال جهش تولید همه وظیفه داریم برای تحقق این شعار قدم برداریم و به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که شیوع بیماری کرونا سرعت توسعه اقتصادی استان را کم نکند.

هوشنگ بازوند یکی از ابزار اصلی جهش تولید را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: اگر سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، قطعا جهش تولیدی هم صورت نمی‌گیرد قرار شده یک سند سرمایه‌گذاری تهیه کنیم که بتوانیم برنامه‌های استان در سال 99 را مشخص کنیم که در واقع چقدر سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا ستادی را تشکیل می‌دهیم تا برای جبران تاثیرات منفی که کرونا در استان روی توسعه پایدار گذاشته هر کدام یک برنامه‌ای ارائه شود.

بازوند از عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 700 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی چهارمین پتروشیمی استان کرمانشاه با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 700 میلیارد تومانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در اسلام‌آباد غرب آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: 2 هزار میلیارد از این سرمایه‌گذاری امسال سرمایه‌گذاری می‌شود و در آینده خیلی نزدیکی شاهد شروع عملیات اجرایی این کار خواهیم بود.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان طی 2 سال گذشته، گفت: این نتیجه توسعه بازار، صادرات فعل و انفعالات عمرانی است.

هدایت حاتمی پتروشیمی شهرستان اسلام‌آباد غرب را یکی از وعده‌های مهم دولت در تحقق برنامه‌های اقتصادی استان دانست که چند سالی است که روی زمین مانده است.

وی در خصوص اجرای این طرح مهم اقتصادی، گفت: این طرح به‌زودی وارد فاز عملیات اجرایی می‌شود برای این پروژه بزرگ نزدیک به 6 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که در مدت حداکثر چهار سال در فازهای مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

حاتمی اضافه کرد: این پروژه در عمل سه تا مجموعه پتروشیمی است که متانول، پلی‌اتیلن و پلی پروپیلن تولید می‌کند.

این مسؤول اضافه کرد: این پروژه در دوره ساخت نزدیک به 2 تا 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند که در فاز بهره‌برداری هم در همین حدود اشتغال را به همراه دارد.

وی گفت: این پروژه عملا در سال 98 وارد فاز عملیات اجرایی شده که به‌دلیل موضوع کرونا ما عملیات کلنگ‌زنی را در هفته‌های آینده خواهیم داشت که وارد فاز عملیاتی می‌شود.

حاتمی به اهمیت این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه خیلی مهم است صنایع پایین دست پتروشیمی را به عنوان یکی از مزیت های استان محسوب می‌شود را به دنبال دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم در منطقه ویژه اسلام آباد‌غرب شاهد شکل‌گیری مجموعه‌های بزرگی از صنایع پایین دست پتروشیمی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم که این بخش توسط دولت انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار