فریدون عباسی دوانی منتخب مردم شهرستانهای کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم با اشاره به اعلام داوطلبی خود برای ریاست این دوره گفت: داوطلب ریاست مجلس شدم تا منتخبان، بیشتر فکر کنند که نباید در دام پهن شده بیفتند و در انتخاب هیات‌رییسه مجلس، فریب تبلیغات رسانه‌ای و باندی جریان های سیاسی را نخورند.
کد خبر: ۸۴۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 18 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فریدون عباسی دوانی دانشمند هسته‌ای کشورمان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۳۷ هزار و ۹۱۹ رای از مجموع ۱۰۳ هزار و ۸۰۲ رای ماخوذه به عنوان نماینده حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار راهی مجلس شد.
وی روز شنبه افزود: بنا به درخواست عده‌ای از دوستان که فکر می‌کنند مناسب است افراد دیگری نیز برای ریاست مجلس یازدهم مطرح شوند تا گزینه‌های مختلفی پیش روی نمایندگان باشد، داوطلب ریاست مجلس شدم.
وی ادامه داد: با توجه به بررسی که در دوران گذشته داشتم و نحوه اداره مجلس و سایر امورات کشور را نظاره کردم، دیدم فردی مثل بنده و همفکرانم می‌توانیم به صورت مثبتی در مجلس یا امور دیگری ظاهر شویم و به عنوان نماینده فکری آنها بتوانیم وارد مجلس شویم که این کار صورت گرفت.
منتخب مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون وابستگی به هیچ حزب و گروهی و با دعوت از مردم که دارای علاقه ها و سلیقه های مختلف سیاسی و جناحی در چارچوب نظام بودند توانستم در حوزه انتخابیه کازرون و کوه چنار رای لازم را کسب کنم.
عباسی دوانی افزود: تماس‌هایی که با بنده برای بر عهده گرفتن پست‌ها در مجلس گرفته شد باعث شد تا بنده زودتر از تشکیل مجلس یازدهم برای اینکه خود نمایندگان تصمیم بگیرند خبر داوطلبی خود را اعلام کنم.

 

پشتیبانی برخی رسانه ها و مراکز از گزینه‌های ریاست مجلس یازدهم

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ریاست مجلس با سایر نمایندگان منتخب نیز رایزنی داشته اید، بیان کرد: تا حدی در این رابطه رایزنی با سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته‌ام، در برخی جلسات حضور دارم و حرف ها را می‌شنوم.
منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی را که برای ریاست مجلس یازدهم مطرح می کنند ویژگی‌های خاصی که برتر از نمایندگان فارس باشد را ندارند، این افراد بیشتر رسانه ها را در اختیار دارند و از سوی مراکزی در کشور پشتیبانی می‌شوند.

 

فریدون عباسی دوانی: افراد غیر مجلسی و غیر منتخب با نمایندگان مختلف تماس می‌گیرند که ریاست فلان کمیسیون را برای شما گذاشته‌ایم که این یک اقدام غلط است


تماس غیرمجلسی ها با منتخبان مجلس یازدهم برای مسوولیتها

عباسی دوانی افزود: متاسفانه افراد غیر مجلسی و غیر منتخب این روزها رایزنی زیادی دارند و با نمایندگان مختلف تماس می‌گیرند که ریاست فلان کمیسیون را برای شما گذاشته ایم که این یک اقدام غلط است.
وی ادامه داد: در جامعه ما باید احزاب و دسته‌جات سیاسی به طور دقیق مشخص باشند و با اساسنامه مشخص فعالیت کنند و نمایندگان این احزاب برای مردم هویت داشته باشند و بدانند اگر نماینده ای رای آورده مربوط به کدام جریان فکری است اما متاسفانه افرادی به صورت پنهان و مخلوط می‌آیند.
این منتخب مجلس یازدهم گفت: خیلی ها نیز در مجلس مستقل هستند و به جریان خاصی متصل نیستند اما دیگران می خواهند تصمیم گیری کنند و من دیدم باید مستقل وارد شد و شان نمایندگی را حفظ کرد و از نمایندگان بخواهیم تا آنها بیایند و رای دهند و در بیرون با کسانی دیگر نبندند.

 

گروه‌های سیاسی باعث خسته شدن مردم می شوند

عباسی دوانی در خصوص آسیب سیاست گذاری عده ای از بیرون برای مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مردم را برای حل مشکلات کشور دعوت کنیم و به آنان فرصت دهیم حتما مشکلات کشور حل می‌شود.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمانی شکل گرفت که مردم آمدند، امام راحل، رهبری انقلاب را بر عهده داشتند که با حمایت مردم به صحنه آمدند نه گروه‌های سیاسی و این باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی نیز با رهبری امام راحل و حضور مردم در صحنه به پیروزی رسید.
عباسی دوانی: در حال حاضر، چهره‌های جدیدی وارد مجلس یازدهم شده‌اند اما چون قبلی‌ها رسانه دارند تنها اسم چند نفر را مطرح می کنند، انگار که آسمان باز شده و تنها همین چند نفر می‌توانند در ایران مسوول شوند.
منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه‌های سیاسی بیشتر باعث می شوند تا مردم خسته شوند چرا که تاکنون مملکت در دست آنها بوده است.
عباسی دوانی افزود: جالب است که پس از سال‌ها مدیریت در کشور وقتی سخنرانی می‌کنند نقش مخالف را بازی می‌کنند و می گویند ۴۰ سال است این مشکلات اقتصادی و این مشکلات سیاسی را داریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر، چهره های جدیدی وارد مجلس شدند اما چون قبلی ها رسانه و تشکیلات دارند تنها اسم چند نفر را مطرح می کنند انگار که آسمان باز شده و تنها همین چند نفر می توانند در ایران مسوول شوند.
منتخب مجلس یازدهم گفت: باید افراد دیگر نیز وارد شوند و خود را به معرض قضاوت بگذارند حتی اگر یک رای داشته باشند؛ می توان با یک رای نیز به میدان آمد و گفت قضیه باید تغییر کند.

 

نمایندگان فریب چهره سازی برخی رسانه ها را نخورند

عباسی دوانی افزود: برخی جریانات چون رسانه در اختیار دارند در زمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، افرادی را چهره سازی می کنند لذا نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم نباید فریب این تبلیغات را بخورند.
وی ادامه داد: لازم است نمایندگان منتخب مجلس یازدهم در مدتی که تا شروع مجلس شورای اسلامی فرصت وجود دارد، بیشتر بررسی کنند.

برخی منتخبان با انتخابات هیات رییسه به شکل سطح پایین برخورد می کنند

منتخب مجلس یازدهم گفت: برخی از منتخبان فکر می‌کنند باید در حال حاضر با چهره‌های مطرح توافق کنند تا بعد بتوانند امکاناتی برای شهرستان خود بگیرند و فکر نمی‌کنند که این فرد می‌خواهد مجلس قانونگذار را اداره کند، مجلسی که می‌خواهد در کشور ریل‌گذاری کند.
عباسی دوانی افزود: برخی منتخبان، به شکل بسیار سطح پایین با انتخابات هیات‌رییسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس برخورد می‌کنند و به دنبال گرفتن امکانات برای شهرستان و استان می‌روند و اصل موضوع را فراموش می‌کنند.
وی ادامه داد: بنده داوطلبی خود را برای ریاست مجلس شورای اسلامی مطرح کردم تا نمایندگان بیشتر فکر کنند که نباید در دام پهن شده بیفتند.
منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم گفت: نمایندگان باید استقلال، عزت و هویت نمایندگی مردم را حفظ کنند و فکر نکنند مسوول تدارکات آن شهر هستند، باید توجه کنند که مسایل کلان کشور قربانی نشود.

فریدون عباسی‌دوانی در سال ۱۳۳۷ در آبادان متولد شد. خانواده وی اهل روستای دوان بخش مرکزی کازرون هستند. وی دارای لیسانس فیزیک هسته‌ای از دانشگاه شیراز،فوق لیسانس فیزیک هسته‌ای دانشگاه فردوسیمشهد و دکتری مهندسی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
عباسی در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیز حضور داشته و بعد از جنگ دکترای فیزیک هسته‌ای گرفته‌است.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، معاون دانشجویی – فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۸۶-۱۳۸۵، موسس و دبیر انجمن هسته‌ای ایران ۱۳۸۵-۱۳۸۲، رییس گروه فیزیک دانشگاه امام حسین(ع) ۱۳۸۵-۱۳۸۳، رییس پژوهشکده دانشگاه مالک‌اشتر ۱۳۸۴-۱۳۷۹، معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام حسین(ع) ۱۳۷۹-۱۳۷۶، مدیر اجرایی و مشاور حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۳۷۶-۱۳۷۳ و رییس مرکز آموزش و تحقیقات فیزیک دانشگاه امام حسین(ع) ۱۳۷۲-۱۳۷۰ بخشی از سوابق این دانشمند هسته‌ای است.
در سوابق پژوهشی عباسی دوانی، راه‌اندازی نرم‌افزارهای هسته‌ای در زمینه محاسبات راکتور، دزیمتری و اندازه‌گیری تابش‌های هسته‌ای، طراحی و ساخت آشکارسازها و سیستم‌های ثبت و پردازش داده‌های هسته‌ای، طراحی و ساخت هدف‌های هسته‌ای برای تولید نوترون، طراحی و ساخت دستگاه پلاسمای کانونی و دستگاه‌های تشخیصی مرتبط با آن، طراحی و ساخت اجزاء شتابگر خطی الکترون، ارایه ۲۵ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی و ارایه ۱۵ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی به چشم می‌خورد.
وی از متخصصین لیزری است که در طرح جداسازی و غنی‌سازی اورانیوم با لیزر نیز شرکت داشته است.
جبهه استکبار که توان ایستادگی و مقابله با پیشرفت‌ها علمی جوانان ایرانی را ندارد در رویکردی ضد بشری روی به ترور دانشمندان کشورمان آورده که صبح روز ۸ آبان ۱۳۸۹ عباسی مورد سوء قصد نافرجام جهه استکبار قرار گرفت و خوشبختانه تیر تروریست‌ها به هدف اصابت نکرد و این ترور ناموفق بود.
شهرستان کازرون و شهرستان تازه تاسیس کوه چنار به مرکزیت قائمیه در غرب شیراز قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار