مهدی بیگوند در گفتگو با تابناک:
مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: پس از تصفیه نهایی آب، کلر باقیمانده در آب بین ۰/۸ تا ۱ میلی گرم در لیتر است که با وجود این مقدار ماده گندزدایی در آب ویروس کرونا کاملا از بین می رود.
کد خبر: ۸۴۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 22 April 2020

مهدی بیگوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بدنه ویروس کرونا از چربی تشکیل شده است و این ویروس زمانی که در معرض ماده گندزدایی قرار می گیرد کاملا از بین می رود. ضمن آنکه امکان نفوذ ویروس به منابع تامین زیرزمینی با توجه به عمق زیاد منابع غیر ممکن می باشد و در منابع تامین آب سطحی نیز با توجه به انجام فرآیندهای مختلف تصفیه و گندزدایی، امکان نفوذ آلودگی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خط قرمز شرکت آبفا استان کرمانشاه کیفیت آب است تصریح کرد: اولویت شرکت آبفا کرمانشاه تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی است و بر این اساس در سطح استان آزمایشگاه های متعددی کیفیت آب را از لحاظ میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین مورد آزمایش قرار می دهند.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آبفا استان کرمانشاه با اشاره به تعداد مراکز پایش و کنترل کیفیت آب در سطح استان خاطر نشان کرد: در سطح استان ۶ آزمایشگاه، پارامترهای میکروبی و فیزیکو شیمیایی آب را به طور شبانه روزی و مستمر تحت پایش و نظارت دارند. همچنین در سطح استان اکیپ هایی به صورت مستمر نسبت به کلرسنجی در سطح شبکه توزیع اقدام می نمایند.

وی افزود: در تصفیه خانه آب استان و همچنین تعداد زیادی از مخازن سطح استان سیستم های آنلاین مقادیر EC ،PH، کدورت و کلر باقیمانده آب شرب را اندازه گیری می نمایند.

بیگوند ابراز داشت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت باید میزان کلر باقیمانده در آب از ۰/۸ تا ۱ میلی گرم در لیتر باشد و این مقدار با توجه به دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی به طور قطع برای سلامتی مردم هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند.

وی در پایان گفت: شرکت آبفا استان کرمانشاه حساسیت ویژه ای بر تامین و توزیع آب شرب با کیفیت دارد اما از زمان شیوع ویروس کرونا نظارت و حساسیت بر تامین و توزیع آب شرب چندین برابر شده است و در نتیجه مردم نگران کیفیت آب شرب نباشند و بدانند که ویروس کرونا به هیچ عنوان از طریق آب آشامیدنی انتقال نمی یابد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار