مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مصرف برق در استان ۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۴۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 25 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،امیدعلی مرآتی اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته به صورت ۲ هفته یک بار جلسات بررسی راهکارهای کاهش پیک مصرف برق در سال ۹۹ برگزار شد و سال جدید نیز یک بار در هفته این جلسات با حضور اعضا برگزار شده همچنین هماهنگی‌های لازم با برق منطقه‌ای در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و باقیماندن شمار زیادی از مردم در منزل بین ۶ تا ۷ درصد خانگی مصرف برق افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: با همکاری صنایع و مشترکین کشاورزی برنامه‌هایی برای کاهش مصرف برق در تابستان در نظر گرفته‌ایم و همچنین برای ایستگاه‌های سی ان جی برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به دنبال تغییر ساعت کاری ادارات نیز هستیم.

این مسئول بیان داشت: در صورتی که مدارس و دانشگاه‌ها در تابستان بازگشایی شوند از آنجا که ۲۰ درصد مصارف آنها مربوط به سیستم سرمایشی بوده، ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم البته از هم اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شده که امسال نیز مانند سال گذشته شاهد خاموشی نباشیم.

لزوم ساماندهی مصرف برق در مناطق زلزله زده

مرآتی گفت: در مناطق زلزله زده همچنان تعدادی از کانکس نشین ها هزینه برق را نمی‌پردازند و از برق رایگان استفاده می‌کنند که در جلسات برگزار شده عنوان کردیم این وضعیت باید سامان یابد و برای افرادی که در منزل خود سکونت می‌کنند، کنتور نصب شود.

وی تصریح کرد: این موضوع به ویژه در سرپل ذهاب دیده می‌شود و در واقع بخشی از مصارف برق مناطق زلزله زده بدون نصب کنتور انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: تمام تلاش ما این است امسال نیز مشابه سال قبل سالی بدون خاموشی سپری کنیم اما باید دید چه پیش می‌آید زیرا موضوع کرونا تا اندازه‌ای معاملات را بر هم زده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: به دنبال انعقاد قرارداد همکاری با مشترکین کشاورزی هستیم که بر مبنای آن اگر مشترکین کشاورزی در ساعات ۱۳ تا ۱۷ از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریور کنتور خود را خاموش کنند، مصرف برق آنها در ۲۰ ساعت بعدی رایگان خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار