یکی از آسیب‌های جدی شیوع بیماری کرونا، صدمه به اقتصاد خانوارهای ضعیف و کم درآمد است که برای جبران بخشی از این مشکلات، دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی در استان کرمانشاه نیز مانند سراسر کشور پای کار آمده‌اند.
کد خبر: ۸۴۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 26 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلسه ستاد استانی نهادهای انقلابی، حمایتی، عمومی و سمن‌های کرمانشاه با دولت برگزار شد به تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا اختصاص داشت که در آن محمدابراهیم الهی‌تبارمعاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از مشارکت 35 میلیارد ریالی در این زمینه خبر داد.

وی اظهار کرد: کمک‌های مردمی که تا کنون برای کاهش پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا از سوی مردم استان به اشکال مختلف از جمله پرداخت نقدی، کمک‌های غیرنقدی، بخشش اجاره بها و ... صورت گرفته نزدیک به 35 میلیارد ریال است.

به گفته الهی‌تبار، علاوه بر خیرین، نهادهای حمایتی و انقلابی نیز در این مدت به خوبی پای کار بودند و کمک‌های قابل توجهی از این بخش‌ها دریافت کردیم.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه داشتن بانک اطلاعاتی جامعی از نیازمندان استان بر اساس شماره ملی را ضروری دانست و یادآور شد: باید اطلاعات کمک‌هایی که نیازمندان دریافت کردند را نیز داشته باشیم تا کمک‌ها به صورت هدفمند و عادلانه توزیع شود.

در ادامه فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز از توزیع 1200 بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه به ارزش حدود 100 میلیون تومان خبر داد و عنوان کرد: 7300 بسته دیگر به ارزش 280میلیون تومان نیز تهیه شده که به زودی در اختیار بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: 400 بسته غذایی سرد شامل برنج، روغن و سایر مواد غذایی را نیز بین خانوارهای مناطق زلزله زده سرپل‌ذهاب توزیع کردیم.

معتمدی میزان کمک‌های مردمی که در قالب پویش همدلی به حساب جمعیت هلال احمر استان واریز شده را نیز 25 میلیون تومان اعلام کرد.

محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه هم از تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی از محل یک میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان برای 3300 خانوار نیازمند تحت پوشش در استان یاد کرد و ادامه داد: 1.1 میلیارد تومان دیگر نیز در فروردین ماه از طریق بنیاد مستضعفان داشتیم که بین خانوارهای غیرتحت پوشش در ارقام 150، 250، 350 و 450 هزار تومانی بر اساس جمعیت خانوار توزیع شد.

وی تهیه 9500 بسته بهداشتی و حمایتی از محل پویش‌های مردمی "نذر سلامت" و "شکرانه سلامت" به ارزش 2.2 میلیارد تومان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: به زودی 50 هرا سبد غذایی از محل کمک‌های مردمی بین خانوارهای تحت پوشش توزیع خواهد شد.

به گفته رخصی، 27 میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده از سوی 28 هزار مددجو نیز برای سه ماه امهال شده است.

وی از راه‌اندازی 16 آشپزخانه در استان برای طبخ غذای گرم و توزیع بین نیازمندان هم یاد کرد که قرار است 150 هزار وعده غذای گرم پخت کند.

فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز از تزریق 1.7 میلیارد تومان به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و مددجویان برای جبران آسیب‌های کرونا خبر داد و گفت: از این میزان 500 میلیون تومان بین خانوارها توزیع شده است.

وی اظهار کرد: توزیع بسته بهداشتی و غذایی بین کودکان کار، افراد بی‌خانمان و معتادان متجاهر را نیز انجام دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کمک 654 میلیون تومانی بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان برای 15 هزار و 500 پشت نوبتی بهزیستی هم خبر داد که بر اساس میزان نیاز بیشتر بین بیش از 2200 خانوار تا 10 اردیبهشت توزیع خواهد شد.

به گفته رضوان معدنی، هزار بسته مواد غذایی نیز بین مددجویان بهزیستی توزیع شده است.

وی میزان کمک‌های جمع آوری شده توسط بهزیستی در قالب پویش همدلی را نیز 50 میلیون تومان اعلام کرد.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز با اشاره به وجود 640 هزار خانوار یارانه‌بگیر در استان کرمانشاه، گفت: تعداد خانوارهای متقاضی وام یکی میلیونی دراستان نیز 484 هزار و 271 مورد بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار