رییس اتحادیه طلا و جواهر البرز از رکود بازار طلا در پی شیوع کرونا خبر داد و گفت: با وجود کاهش نسبی قیمت طلا در روزهای اخیر اما بازار طلا همچنان در رکود به سر می برد.
کد خبر: ۸۴۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 28 April 2020

بیش از نیمی از طلافروشان استان پروانه خود را باطل کردند/ بازار طلافروشان شبیه ارواح شده؟!!

به گزارش «تابناک البرز»؛ مسعود ضرابی اظهار کرد: یکی دو سال است که بازار طلافروشان کساد شده و بیش از نیمی از طلافروشان استان پروانه خود را باطل کردند اما زمستان و پاییز سال گذشته وضعیت بازار کمی بهتر شده بود و توقع داشتیم در روزهای پایانی سال بازار رونق بگیرد اما کرونا وضعیت را به هم ریخت و کسب و کار طلافروشان به طور کل تعطیل شد. حالا هم با وجود اینکه واحدهای صنفی فعالیت خود را آغازکرده اند کسی به دنبال خرید نیست چراکه مردم همچنان سعی می کنند در خانه بمانند.

وی در خصوص دلیل افزایش قیمت طلا در ماه گذشته با وجود تعطیلی بازار گفت: قیمت طلا و سکه متاثر از  قیمت ارز و طلای جهانی است اگر قیمت دلار کنترل شده و کاهش یابد، طلا هم ارزان می شود اما شیوع بیماری کرونا بر افزایش قیمت بسیاری از کالاها تاثیر گذاشت و طلا نیز جز آن دسته بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر البرز گفت: قیمت سکه در روزهای گذشته به شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود اما روند افزایش و کاهش های متوالی قیمت ها در بازار سکه و طلا کماکان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار