استاندار کرمانشاه از لزوم تلاش و برنامه ریزی بلند مدت اعضای شورا برای تقویت جایگاه امروز شوراها خبر داد و گفت: امروز شوراها باید به دنبال نوآوری، خلاقیت و کسب درآمد پایدار برای شهرداری ها باشند و حدود ٨٠ درصد از شهروندان کرمانشاهی شرایط مقابله با بیماری کرونا را رعایت می کنند ٢٠ درصد باقیمانده نیازمند آموزش هستند.
کد خبر: ۸۴۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 28 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست روز ملی شوراها صمیمانه از حضور اعضا شورای اسلامی شهر و روستا تشکر کرد و اظهار کرد:با توجه به حلول ماه مبارک رمضان امید است که بهره ی کافی را از آن ببریم. اصل ٧ قانون اساسی می گوید شوراهای اسلامی جهت بهره مندی از ظرفیت مردمی و اداره امور شهرها و روستاها با اتکا به رای مردم به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری در کشور مشخص شده اند. اعضای شورا در جملاتشان گفتند به داد شهرداری ها برسید ولی نگفتند به داد شهرداری برسیم!

وی خاطر نشان کرد:بر اساس قانون در سال ٧٧ دولت تصمیم گرفت اصولی از قانون را اجرایی کند و معنی آن این بود که بخشی از قوانین که قانون اساسی به حاکمیت داده به مردم واگذار کند و به این ترتیب مردم نمایندگانی را انتخاب می کنند و این اختیارات را به نمایندگان واگذار می کننددر واقع این اختیار از مردم به نمایندگان تحت عنوان ‌شورا داده می شود لذا شوراها در جریان مسئولیتشان باشند، نباید مثل شهردار نسبت به ما مطالبه گر باشند در بلکه در حوزه شهرداری ها می توانند از اختیارتشان استفاده کنند. برخی نسبت به جایگاه شورا که امروز تضعیف شده اعتراض دارند اما واقعیت این است که خود شوراها با برنامه ریزی بلند مدت می توانند این جایگاه را تقویت کنند.

 وی افزود: شورا می تواند به مجلس طرح ارائه دهدرأی مردم به شوراها سیاسی نیست بلکه این رای برای عمران و آبادانی منطقه است، اگر اعضای شورا به وظیفه خود عمل نکنند، مردم فرد دیگری را انتخاب خواهند کرد لذا باید به جایگاه شورا که یک پارلمان محلی است دقت شود. در شهری مثل کرمانشاه شورا می تواند اقدام اساسی انجام دهد از جذب سرمایه گذار تا اعطا مجوز و مشوق سرمایه گذاری، بهتر است شوراها به دنبال نوآوری، کارهای جدید و درآمد پایدار باشند،شهرداری ها با شیوه های سنتی نمی توانند پاسخگو باشند، اگر روش جدیدی برای کسب درآمد تعریف نشود ممکن است شهرداری ها به سمت شهر فروشی بروند و این سابقه ی خوبی نیست، تلاش در این جهت نیازمند برنامه ریزی شوراهاست و ما به عنوان دولت باید در کنار شورا باشیم. در سخنان شورای شهرها ایده های خوبی وجود داشت، باید یک هیئت اندیشه ورز و کمیته های مختلف شکل بگیرد، کمیته هایی برای مشارکت مردم که شهرداری ها را کمک کنند. همگی معتقدیم اگر بحران های امروز از تهدید به فرصت تبدیل شده مدیون مشارکت مردم هستیم.

 استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان در شهرستان اسلام آباد در دوران زلزله به پیشنهاد شورای عالی بانک ها و با مشارکت ٢٢ بانک خصوصی با انتخاب بانک ملل به عنوان مرجع صورت گرفت، تصریح کرد: بانک ملل حدود ٣ میلیارد تومان هزینه کرد اما بعدتر بانک ها از تصمیم خود پشیمان شدند و چون دولتی نیستند نمی توان به عنوان تکلیف پیگیر این موضوع شد اما قابل بررسی است. در بحث کرونا نیز شاهد پویش همدلی هستیم که سپاه، بهزیستی، کمیته امداد و مردم مشارکت می کنندبیماری کرونا یک تهدید جدی است که سلامت همه را هدف قرار داده و از شوراها به عنوان نماینده مردم در درخواست می کنم در فرهنگ سازی آن تلاش کنند. این بیماری فعلا درمان ندارد اما قابل مدیریت است، باید شرایطی ایجاد کنیم تا مردم بهتر بتوانند از این بحران عبور کنند. به نظر می آید ٧۵ تا ٨٠ درصد از مردم بهداشت لازم را رعایت می کنند و ٢٠ درصد باقیمانده نیازمند آموزش و هشدار هستند تا مانند قم و گیلان مجبور به پرداخت هزینه گزاف نشویم.

 وی تاکید کرد: کادر درمان و دوستان ما در دانشگاه علوم پزشکی با تمام قوا در حال فعالیت اند و از آنها حمایت می کنیم بخشی از مشکلات با پویش همدلی و گام های دولت حل می شود از این طریق قرار است حدود ٢٣ هزار میلیارد تومان پول به جامعه تزریق شود رقم سنگینی است، اما دولت با تمام توان این کار را انجام می دهد هر چند عوارضی نیز خواهد داشت، نکته بعد تحریم هاست گشور ما پر حادثه است سال گذشته با بحران سیل آغاز شد، اما در استان توفیقات خوبی مانند کاهش سه درصدی نرخ بیکاری، تألیف سند اقتصاد مقاومتي، رونق تولید و اشتغال ایجاد شد. اگربخواهیم به شعار امسال که رهنمود مقام معظم رهبری ست جامه عمل بپوشانیم الزاماتی چون سعود در امر سرمایه گذاری را باید مد نظر قرار دهیم به طور مثال ۶٧٠٠ میلیارد تومان در بحث پتروشیمی اسلام آباد که چهارمین پتروشیمی استان کرمانشاه است هزینه شد، برای تحقق شعار سال شوراها مردم را باید پای کار بیاورند.

 بازوند در پایان خواستار رسیدگی به گلایه های امیری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه مبنی بر ارجاع تخلفات صورت گرفته از سوی شهردار به مسئولین مربوطه شد و خاطر نشان کرد: تخلفات باید برابر قانون مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار