رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: شیوع کرونا موجب کاهش تقاضا برای مرغ شده و این کاهش تقاضا به حدود 50 درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۴۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 29 April 2020

به گزارش تابناک قم، عباس پورمیدانی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت مرغ در استان قم اظهار کرد: قیمت مرغ در استان کمتر از قیمت مصوب است و ظرفیت سردخانه‌های استان از مرغ پر است، این مساله موجب عدم اقبال تولیدکنندگان به جوجه ریزی می‌شود که به افزایش قیمت مرغ در آینده منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: نوسان سینوسی را در عرضه و تقاضا در مرغ شاهد هستیم و شیوع کرونا موجب کاهش تقاضا برای مرغ در استان قم شده و این کاهش تقاضا به حدود 50 درصد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: مرغداران استان در زمینه تامین نهاده‌های دامی مشکل دارند و این مرغداران هم اکنون به دلیل کاهش تقاضا و کاهش قیمت مرغ در حال ضرر دادن هستند.

پورمیدانی با اشاره به وضعیت صادرات مرغ خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم را در زمینه صادرات مرغ به کشورهای مختلف داشتیم، صادرات مرغ از کشور آزاد شده است، ولی مشکلاتی در زمینه صادرات مرغ وجود دارد و شاهد پرشدن سردخانه‌ها در سراسر کشور از مرغ هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار