اداره دامپزشکی شهرستان جهرم با صدور اعلامیه‌ای، کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ذبح دام مُرده در کشتارگاه این شهرستان را تکذیب و اعلام کرد: عاملان انتشار این فیلم تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۴۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 30 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در این اعلامیه آمده است: در چند روز اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که لاشه گاوی را در حین انتقال از وانت نیسان به داخل کشتارگاه جهرم نشان می‌داد و گوینده در آن مدعی ‌شد که این حیوان "مرده" است و کشتارگاه شهرداری جهرم را به ذبح دام‌های مرده متهم می‌کرد.

در این اعلامیه عنوان شده است: برای شفاف‌سازی، همچنین تنویر افکار عمومی و جلوگیری از اشاعه اکاذیب در فضای مجازی، این اداره اعلام می‌کند که کشتارگاه جهرم دارای ناظر بهداشتی و ناظر ذبح شرعی است و هر گونه تایید مصرف گوشت منوط به تایید این ناظران است.

در ادامه این اعلامیه آمده است: در مواقعی که دام دچار شکستگی اندام حرکتی شده یا اینکه مجبور به کشتار اضطراری در دامداری هستیم، در این حالت دام به کشتارگاه انتقال داده می‌شود و در صورت تایید ناظر بهداشتی و همچنین ناظر شرعی، اجازه مصرف داده خواهد شد اما در صورت عدم تایید این ناظران، دام مربوطه معدوم می‌شود.

این اعلامیه افزوده است: این اداره از طریق دادستانی و پلیس فتا برای شناسایی و برخورد با انتشاردهندگان کلیپ یاد شده که قصد اشاعه اکاذیب و همچنین تشویش اذهان عمومی را دارند اقدام کرده و در این مورد پرونده‌ای در مراجع قانونی تشکیل شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: ذبح ، دام مرده ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار