محبت جمالی نیا در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت:با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت گندم در شهرستان تمهیدات لازم برای برداشت اندیشیده شده است.
کد خبر: ۸۴۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 02 May 2020

محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:یکی از شهرستان های حاصل خیز کشاورزی و تولیدکننده محصولات مختلف در کشور هستیم که دارای ۴۴هزار هکتار زمین زراعی است که با همت جهادکشاورزی و کشاورزان بیش از ۳۵ هزار و۵۰۰ هکتار آن زیر کشت غلات رفته است که ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم و ۱۳ هزار هکتار آبی است .

 وی خاطر نشان کرد:۲هزار و ۹۰۰ هکتار جو و ۳۷۰ هکتار چغندر و ۱۴۴هکتار کلزا در شهرستان کشت شده است و ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت کار برداشت در شهرستان انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود:قیمت پایه گندم امسال هرکیلو ۲هزار و ۵۰۰ تومان است و خرید گندمی که در تولید محصولات غذایی کاربرد دارد هر کیلو ۲هزار و ۶۸۷ تومان خواهد بود.

 جمالی نیا تصریح کرد:۸۵ الی ۹۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی سیلوها در شهرستان است و در این راستا نیز بانک کشاورزی باهمکاری جهادکشاورزی تمهیدات لازم جهت انجام روند خرید و پرداخت های کشاورزان را فراهم کنند و فقط مراکز خرید دولتی و خصوصی می توانند گندم را خریداری کنند .

وی در پایان تاکیدکرد:یگان های نظامی هماهنگی لازم جهت برداشت سریع محصولات گندم موجود در مناطق مرزی را انجام می دهند تااز قاچاق گندم جلوگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار