حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون ۹ وقف جدید در استان به ثبت رسیده که شامل زمین، منزل مسکونی، آب ملکی و ... است.
کد خبر: ۸۴۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 02 May 2020

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود ...

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از ثبت ۹ وقف جدید در سطح استان سمنان طی سال ۹۹ خبر داد و ابراز کرد: این وقف‌ها شامل ۱۲ رقبه از جمله ملک مسکونی، زمین، آب و… است که بیشترین آن با چهار وقف به دامغان تعلق دارد.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۱۲ رقبه در این مدت وقف‌شده است، تاکید کرد: این موقوفات در سامانه جامع وقف کشور به ثبت رسیده‌است.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی با بیان اینکه سهم شهر بسطام از این موقوفات نیز دو وقف بوده است، ابراز کرد: دو موقوفه دیگر در میامی و یک موقوفه شامل سه آپارتمان مسکونی در سمنان از دیگر موقوفات صورت گرفته در سال ۹۹ هستند.

تدینی در ادامه و با اشاره به ارائه مشاوره در حوزه وقف از سوی کارشناسان اوقاف سمنان، گفت: نیازهای استان در بخش‌های مختلف برای ارائه مشاوره قبل از وقف توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، شناسایی و در هنگام وقف به واقفان بیان می‌شود تا نیات خود را بر حسب نیازهای روز جامعه تعیین کنند.

مدیرکل اوقاف استان سمنان با بیان اینکه وقف احسانی بی‌منت است که در آن واقف با وقف بخشی از مال خود، آن بخش از دارایی را از مالکیت خود خارج کرده و تا قیامت در راستای نیت تعیین‌شده در وقف نامه استفاده می‌شود، ابراز کرد: به‌واسطه انجام وقف است که نام واقف خیراندیش تا قیامت زنده می‌ماند و آثار و برکات و ثواب این امر خداپسندانه تا روز قیامت در پرونده واقفان ثبت و ضبط می‌شود.

وی سمنان همچنین از اخذ سند مالکیت اراضی امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار خبر داد و گفت: این مجموعه معنوی به مساحت بالغ‌بر ۱۸ هکتار ثبت سند شده و دارای ۴۱ رقبه دامداری، کشاورزی، و مسکونی است که درآمد حاصل از این رقبات صرف هزینه‌های جاری امامزادگان می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار