مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس آمار حدود ۳۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان فاقد مسکن هستند.
کد خبر: ۸۴۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 02 May 2020

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس آمار حدود ۳۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان فاقد مسکن هستند.

رشید قربانی امروز(۱۳اردیبهشت) با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «روژمان» صدا و سیمای مرکز استان با تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگیان استان، اظهار کرد: هرساله در هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه‌های متنوع و قابل توجهی به منظور تکریم و تجلیل از مقام علم و دانایی برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه های حضوری لغو و نشست ها و جلسات بزرگداشت با محوریت فضای مجازی و غیر حضوری برگزار می‌شود.

قربانی با بیان اینکه امسال نیز همچنان برنامه های متنوعی در هفته معلم در نظر گرفته شده است؛ افزود: سال گذشته ۳۰۰ نفر بر اساس فرایند انتخاب معلمان برتر انتخاب شدند، اما امسال به دلیل فعالیت معلمان در فضای مجازی و پیگیری وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان توسط فرهنگیان استان این تعداد به ۵۰۰ نفر افزایش یافت.

وی برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس جمعی از معلمان استان ها با رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیر آموزش و پرورش و همچنین برگزاری افتتاح نمادین مسکن فرهنگیان را از مهم ترین برنامه های کشوری در این هفته برشمرد و گفت: در سطح استان نیز برنامه های همزمان با هفته معلم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در طول ایام تعطیلات ناشی از شیوع بیماری کرونا بسیاری از معلمان استان به صورت خود جوش و داوطلبانه فعالیت های زیادی در فضای مجازی انجام و تعاملات خوبی با دانش آموزان داشته اند که ستاد بزرگداشت مقام معلم استان تصمیم گرفت ۴۰ درصد از معلمان برتر استان را از میان این معلمان انتخاب و به صورت ویژه از آنان تقدیر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات آموزش و پرورش استان در راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز «شاد» پرداخت و گفت: با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فرهنگیان به صورت خودجوش از طریق پیام رسان های مختلفی با دانش آموزان ارتباط برقرار کردند.

قربانی ادامه داد: این فعالیت از طریق پیام رسان ها رسمیت نداشت اما از روز ۲۵ فرودین ماه ۹۹ وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و وزارت ارتباطات اقدام به راه اندازی شبکه شاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به اینکه آغاز یک تحول و کار بزرگ همواره با مشکلاتی مواجه خواهدشد، گفت: شبکه آموزشی دانش آموز که باید ۱۴ میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار دهد، نیز دارای مشکلات فنی و عدم دسترسی است که به مرور زمان مرتفع خواهد شد.

وی از تحت پوشش قرار دادن ۷۲ درصد دانش آموزان دوره ابتدایی و ۶۰ درصد دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در شبکه شاد خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه تمامی معلمان و مدیران مدارس به این شبکه متصل شده اند.

قربانی با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان استان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و مشکلات مالی خانواده ها نمی توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند؛ ذکر کرد: برای این دانش آموزان تدابیری چون تولید محتوای آموزشی برای دوره های مختلف در قالب dvd و جزوات آموزشی و در نهایت تحویل این بسته های آموزشی در فضای کاملا بهداشتی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: علاوه بر تهیه و تحویل محتوای آموزشی، حدود ۴۰۰ کلاس درس در مدارس روستایی استان با جمعیت کم، معلمان دلسوز ما در این مناطق با حضور خود، کار آموزش را به صورت درس فردی، حضور در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سر گرفتند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه رفاهی فرهنگیان استان در طول سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس توافق وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان، برای هر استان سهمیه خاصی در نظر گرفتند.

قربانی با اشاره به اینکه براساس آمار حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان فاقد مسکن هستند، بیان کرد: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان مقرر شد تا شهریورماه ۹۹ حدود هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان فاقد مسکن از این امتیاز برخوردار شوند و در نهایت تا سال ۱۴۰۱ تکلیف سایر فرهنگیان فاقد مسکن نیز مشخص شود.

وی همچنین به وضعیت رفاهی و معیشتی فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی چهار سال گذشته، توجهات ویژه ایی به فرهنگیان شده است و باتوجه به توافقات به عمل آمده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقرر شده است که در طول شش ماه آینده مرحله بعدی طرح رتبه بندی معلمان انجام شود .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به نحوه برگزاری امتحانات نوبت دوم دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: امتحانات نهایی به صورت قطعی از ۱۷ خرداد آغاز و سه هفته بعد از پایان امتحانات نهایی، کنکور سراسری نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمرات دانش آموزان دوره ابتدایی به صورت توصیفی است، خاطرنشان کرد: امتحانات دانش آموزان پایه ششم که سال های گذشته به صورت هماهنگ برگزار می شد، قرار است امسال به صورت کیفی برگزار شود.

قربانی در پایان با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات در دوره های اول و دوم متوسطه، یادآور شد: برای پایه های هفتم تا یازدهم فعلا تصمیم قطعی گرفته نشده است، اما برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک و غیرحضوری با هماهنگی مدارس و ادارات آموزش و پرورش مورد تاکید است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار