فریدون معتمدیان در گفتگو با تابناک:
رییس خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر مطبوعات در وضعیت مناسبی به سر نمی برند و کاهش تیراژ نشانه اقبال کم مردم نسبت به رسانه های کاغذی است.
کد خبر: ۸۴۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 03 May 2020

فریدون معتمدیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه همکاران مطبوعاتی در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات بیشترین بهره وری در جهت توسعه استان و ارتقا سطح آگاهی های عمومی را داشته اند امروز چالش های فراوانی پیش روی مطبوعات و رسانه ها وجود دارد و روز به روز هم بیشتر و عمیق تر می شود. مشکلات قدیمی که مانند زخم های کهنه باقیمانده و روز به روز هم بیشتر می شود.

 وی افزود: مشکلاتی مثل توسعه مطبوعات در حوزه آزادی بیان، انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری همچنین در حوزه معیشت و رفاه کارکنان رسانه و سختی کار خبرنگاران، این ها چالش هایی است که مطبوعات خصوصا مطبوعات استانی همواره با آن روبه رو هستند.

 وی با اشاره به اینکه مطبوعات استانی نسبت به مطبوعات سراسری از امکانات کمتری برخوردارند، تصریح کرد: در مجموع می توان گفت مطبوعات در وضعیت مناسبی نیستند و کاهش تیراژ نشانه اقبال کم مردم نسبت به رسانه های کاغذی است. در این باره علل زیادی وجود دارد از جمله فضای مجازی به عنوان یک رقیب، گرانی کاغذ و زینک که تیراژ ها را پایین آورده است.

رییس خانه مطبوعات استان کرمانشاه در پایان گفت: محدودیت های اعمال شده نسبت به خبرنگاران نیز بر کاهش تیراژ مطبوعات اثر گذاشته. در حال حاضر کمتر از یک میلیون تیراژ داریم که بین 50 تا 60 درصد از آن ها برگشت می خورد و این یک فاجعه است باید به فکر پایه و ساختاری برای این موضوع باشیم که مطبوعات را تقویت و روزهای شور و هیجان را با تیراژ های بیش از 5 میلیون در سطح کشور برقرار کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار