مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شروع دور دوم غربالگری کرونا در استان، گفت: تاکنون ۶۱ درصد از گروه‌های در معرض خطر این بیماری در این مرحله غربالگری شده‌اند.
کد خبر: ۸۴۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 03 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا؛دکتر سارا شاه آبادی از شروع دور دوم غربالگری در استان از 17 فروردین ماه خبر داد وافزود: در این مرحله تمرکز بر غربالگری گروه های در معرض خطر از جمله مادران باردار، افراد بالای 60 سال و افراد دارای بیماری زمینه ای است.

وی افزود: تاکنون با اقدامات صورت گرفته 61 درصد از جمعیت در معرض خطر بیماری "کرونا" در استان غربالگری شده‌اند.

شاه آبادی تصریح کرد: جمعیت هدف در این مرحله افراد بالای 15 سال بوده که جزو گروه های در معرض خطر ویروس کووید-19 هستند.

این مسئول افزود: این افراد از طریق تماس با شماره 4030 شناسایی می شوند و در صورت داشتن علائم و نیاز به درمان به مراکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی "کرونا" در استان معرفی می‌شوند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: هم اکنون 20 مرکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی "کرونا" در استان فعال است.

مدیر گروه کنترل بیماری های مرکز بهداشت استان یادآور شد: این افراد ضمن اعزام به مراکز درمانی، آموزش های لازم جهت مراقبت و پیشگیری از انتقال بیماری را نیز دریافت می کنند و خانواده آنها نیز تحت آزمایش و مراقبت قرار می گیرد.

شاه آبادی در پایان از غربالگری 96 درصد کرمانشاهیان در دور اول این طرح خبر داد و افزود: عملکرد خوبی در این مرحله از طرح داشتیم و مبتلایان استان در این مرحله شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار