شهردار منطقه ۴ کرمانشاه گفت: با وجود برودت هوا فاز اول  پروژه پیاده راه پارکینگ شهرداری در حال ساخت است و ١٢٠ متر پیشروی داشته است.
کد خبر: ۸۴۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 04 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بیژن مرادی شهردار منطقه ۴ در خصوص احداث و راه اندازی پروژه پیاده راه پارکینگ شهرداری اظهار کرد: قطعه اول این پروژه بعد از اتمام فاز اول و کار امور آب در خصوص بازسازی کانال در بهمن ماه سال گذشته، قطعه به طول ۸۰ متر تحویل شد. این کار را با وجود برودت هوا از ۱۰ اسفند آغاز و در فاز اول ۱۲۰ متر جلو آمد.

وی افزود: پس از بهره برداری از پروژه تنها آمبولانس، آتش نشانی و عابر پیاده حق عبور از مسیر را دارند، مسیر به شکل باکس فضای سبز، نشیمن حاضرین و افرادی که مراجعه به مراکز پزشکی دارند به اضافه آبخوری و سرویس که همگی در حال ساخت است، طراحی شده، ظلع شرقی کار نیز ده چشمه دارد که‌این پروژه در حال انجام  و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۴ بیان داشت: در بحث پیاده راه کل سطح را به جز باکس‌های فضای سبز بتن کف ریختیم و روی آن سنگ گرانیتی که استقامت بالایی دارد (در کف) قرار دادیم. گل کاری و درخت کاری هم انجام شده است.

مرادی تاکید کرد: در سال ۹۸ حدود ۵۰۰ میلیون اعتبار به این پروژه اختصاص یافت و امسال حدود ۵۰۰ میلیون تومان دیگر اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است همچنین این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سرویس‌ها ۱۰ چشمه است که برای معلولین و جانبازان هم در نظر گرفته شده است.

قطار شهری کرمانشاه در سال ١۴٠٠ به بهره برداری می رسد

در ادامه احسان مهرابی مسئول پیمان قرار دادهای سازمان قطار شهری در خصوص احداث و بهره برداری از پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: ایستگاه (میدان آزادی) از سه راه مسکن آغاز و به میدان فردوسی می رسد، در این ١٣ کیلومتر ١٣ ایستگاه داریم که در طرح اولیه کل مسیر به صورت مونوریل بوده و در سال ٩٣ از مونوریل به مترو سبک یا قطار شهری تغییر کرد. این سیستم جز تهران که مترو سنگین دارد در همه شهرها وجود دارد. (در واقع ٨ شهر دیگر از ال ار تی یا مترو سبک بهره مندند)

وی با اشاره به اینکه بخشی از پروژه، طول مسیر و بخشی روگذر است، بیان داشت: این مدل مشابه شهرهای مشهد و تبریز است و 5 کیلومتر از مسیر را روی پایه ها قرار دادیم یعنی از سه راه 22 بهمن تا میدان فردوسی ادامه می یابد.

پیش روی ١٢٠ متر از فاز اول پروژه پیاده راه پارکینگ شهرداری

 مسئول پیمان قرارداد‌های سازمان قطار شهری تصریح کرد: پروژه فاز بندی شده است و ملاک ما، قرار دادن حجم سرمایه در قسمت‌هایی است که زودتر به ثمر برسد. در فاز اول حدود ۲۴ درصد پیشرفت کل پروژه را داریم و در بخش عمرانی یا اجرایی (سیویل) در فاز اول دو قسمت سازه روگذر که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در تونل که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تقریبا آماده بهره برداری است.

وی خاطر نشان کرد: کل فاز اول حدود ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵ ایستگاه روگذر آماده شده استدر واقع فاز اول ما در دسترس است، ۷۵۰ میلیارد تومان برای اتمام فاز اول اعتبار تخصیص یافت و انصافا شهردار پای کار است البته در انتخاب بانک و همکاری آن‌ها مشکل داشتیم، اما قرار است بودجه مناسبی دریافت کنیم.

مهرابی بیان داشت: در بحث بهره برداری هم، آینده‌ی پروژه در فاز اول بررسی می‌شود. از اینجا تا میدان فردوسی که جز فاز دوم است بخشی از آن انجام شده است؛ و بهره برداری در سال ۱۴۰۰ خواهد بود. در واقع ایستگاه زیر گذر دو تا است در فاز اول  شامل ام ۷ و ام ۸، که ام ۸ بسیار مهم است (در میدان آزادیاین ایستگاه به صورت گودال باغچه اجرا می‌شودو بخشی از آن روباز، جایی برای اجتماعات و نمادی برای شهر خواهد بود.) در سفر نوبخت تامین اعتبار مناسبی انجام شد که بخشی از تعهدات دولت است و از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

زیباسازی فضای شهری از دغدغه‌های مهم شهردار است

در ادامه خسرو عیساییان معاونت حوزه خدمات شهری شهرداری در خصوص توسعه فضای سبز شهری ابراز داشت: زیباسازی فضای شهری لب آب از سال ۹۲ آغاز شد و در حوزه خدمات شهری هر روز با برنامه ریزی که از قبل صورت می‌گیرد نقاطی که نیاز به زیباسازی دارد در کمیسیون زیباسازی طرح و اکتر نکاتی که نیازمند زیباسازی هستند از قبل مشخص و پس از آن همکاران پای کار می‌آیند.  

پیش روی ١٢٠ متر از فاز اول پروژه پیاده راه پارکینگ شهرداری

 وی تصریح کرد: شهرداری برای تهیه گل و گیاه لازم مناقصه ی حضوری برگزار کرد، این مناقصه برای اولین بار انجام و با قیمت های بسیار پایینی ملزومات را تهیه کردیم.  

پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان امام خمینی با قوت در حال اجراست

پیش روی ١٢٠ متر از فاز اول پروژه پیاده راه پارکینگ شهرداری

محمد پورداد مدیر پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان امام خمینی (ره) در خصوص احداث این پروژه بیان داشت: دارای ۱۴ حرکت است که ۸ حرکت آن به صورت غیر هم‌سطح و ۶ حرکت به صورت هم‌سطح اجرا می‌شود و زیر گذر پروژه به طول ۵۰۰ متر و عرض دو لاین ۱۲ متریو ۱۶ متری که هم اکنون در حال احراست و حدود ۶۰ درصد از آن انجام شده، این پروژه در مجموع بالغ بر ۱۱۰ هزار متر مکعب خاکلرداری دارد ۳۷۰۰ تن میلگرد فولادی در آن به کار رفته و بالغ بر ۳۷۰۰۰ متر مکعب عملیات بتن ریزی داشته است.

وی افزود: پل مذکور هم مسیر شرق به غرب و غرب به شرق پروژه است که به طول 64 متر و عرض 24 متری و 18 متری اجرا و در اردیبهشت ماه به افتتاح رسید.از دیگر مسیرهای پروژه 3 لوپ گردشگری به طول تقریبی 250 متر و عرض 7 متر در سه نقطه پروژه قرار دارند.

تلاش برای خودکفایی در تولید گل و گیاه

در ادامه فرامرز رحمتی زاده مدیر عامل سیما، منظر و فضای شهری شهرداری کرمانشاه به ارائه توضیحاتی در خصوص گلخانه انتهای پارک شرقی پرداخت و گفت: این گلخانه طی چند سال گذشته فعالیتی انجام ندادهو تصمیم داشتیم آن را به سرمایه گذار واگذار کنیم، اکنون با تغییراتی که ایجاد شده در صدد قطع خرید گل و گیاه از شهرهای دیگر هستین و می خواهیم در این مورد به خود کفایی برسیم، قطعا افزایش تولیدات در گلخانه، در شهر هم نمود خواهد داشت.

وی افزود: مساحت گلخانه حدود ۴ هزار متر است و بحث نایلون کشی و سیستم حرارتی و خنک کننده اش در حال انجام است، بحث نشا کاری هم قطعا انجام می شود که جلو بیفتیم و از نشا تولیدی بهره ببریم. همزمان در دو سوله علاوه بر گلخانه شیشه ای گل خانگی و آپارتمانی هم ایجاد می کنیم که با قیمت مناسب تهیه و تولید می شود. اما غالب تولید ما نشا و گل های زینتی شهر است و تولید توسط سازمان سیما و منظر با همکاری مناطق انجام می شود، در حال حاضر مناطق 8 گانه سوله دارند در صددیم تولید نشا در سطح استان به حدی برسد که شهرستان های استان را هم در بر بگیرد. و گول و سرمایه به این منظور از استان خارج نشود.


پیش روی ١٢٠ متر از فاز اول پروژه پیاده راه پارکینگ شهرداری

رحمتی زاده خاطر نشان کرد: تولیدات ما حدود 2 میلیارد تومان نفع برای شهرداری ایجاد می کند و این کار فتح بابی برای ورود مناطق به این امر است تا تمام قسمت هایی که قابلیت تولید نشا، گل و گیاه دارند فعال شود و حتی نمایشگاه بگذاریم. میزان تولیدات نیز بنا به فصل های مختلف متفاوت است و بین ١٠ تا ١۵ مورد در فصل تغییر می کنند.

وی ایجاد نهالستان و قلمستان را هم در دستور کار خواند و گفت: در بحث اشتغالزایی حداقل نزدیک ١۴ نفر به صورت مستقیم  در این محل به کار گرفته می شوند و در بحث فروش و توزیع نیز افراد زیادی به کار گرفته خواهند شد، همچنین از این محل می توان برای برگزاری کلاس های آموزشی دانشگاه استفاده کرد.

٢۵ زن سالمند بی سرپرست تحت پوشش موسسه طلوع

در ادامه ضمن بازدید از موسسه ی طلوع مرکز نگهداری زنان سالمند بی سرپرست، امیری تصریح کرد: موسسه ی مذکور مربوط به زنان سالمند بی سرپرستی است که دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه پس از فوت مادرشان این محل را احداث کردند، تعدادی از این بزرگواران مریض بودند و با هماهنگی های به عمل آمده به صورت رایگان خدمات پزشکی دریافت می کنند.

پیش روی ١٢٠ متر از فاز اول پروژه پیاده راه پارکینگ شهرداری

وی با اشاره به اینکه این مرکز خصوصی ست و زیر نظر شهردار کرمانشاه اداره می شود، بیان داشت: این مرکز ٢۵ را تحت پوشش قرار داده که ١٠ نفرشان مجهوال الهویه اند و بقیه از خانواده های بسیار مستضعف هستند. سن سالمندان بیش از ٧٠ سال است و تا کنون هیچ بیماری به این مرکز سرایت نکرده، روانشناس، فیزیوتراپ و پرستار دارند همچنین در اعیاد و مراسم مختلف با فراهم آوردن محلی شاد تلاش می کنیم سالمندان عزیز دوری از خانواده را حس نکنند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار