رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم گفت: برگزاری جشنواره «قرار بندگی» در موضوعات مختلف که تبلیغات آن در سطح شهر اکران شده یکی از برنامه‌های بسیار خوب در این ایام است.
کد خبر: ۸۴۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴ 05 May 2020

به گزارش تابناک قم، حسن مالکی نژاد برنامه‌ها و اقدامات سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم در ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: برگزاری جشنواره "قرار بندگی" در موضوعات مختلف که تبلیغات آن در سطح شهر اکران شده یکی از برنامه‌های بسیار خوب در این ایام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: قصه‌گویی، موشن گرافی، لطیفه‌گویی، اذان‌گویی و ... از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستند که در قالب جشنواره قرار بندگی برگزار شده و هر هفته به 30 نفر از نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: بسیاری از برنامه‌هایی که درماه مبارک رمضان از سوی سازمان فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم برگزار می‌شود هم‌زمان با اپیدمی بیماری کرونا بوده که برگزاری برنامه‌ای با عنوان ناخوانده مهمان از جمله آن‌ها است.

مالکی نژاد به تشریح برگزاری جشنواره ناخوانده مهمان پرداخت و گفت: این جشنواره با هدف درگیر کردن خانواده‌ها با مباحث فرهنگی و ایجاد فضای شاد و فرح‌بخش و ایجاد سرگرمی‌های سالم خانوادگی و ایجاد روحیه امید برای تمام رده‌های سنی و اعضای خانواده‌ها در نظر گرفته‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: راه‌اندازی کاروان‌های شادی در مجتمع‌های مسکونی و خیابان‌های سطح شهر، مسابقه لیوان چینی و انجام حرکات ورزشی از دیگر برنامه‌های سازمان در ماه مبارک رمضان هستند که در قالب جشنواره قرار بندگی برگزار می‌شود.

وی با بیان برنامه‌هایی که با محوریت مساجد در سطح استان انجام می‌شود، عنوان کرد: نورافشانی قم در شب ولادت امام زمان(عج) از جمله این برنامه‌ها بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم سپس به کارهای زیربنایی که در سال 99 دنبال خواهند شد اشاره کرد و گفت: برگزاری دومین دوره کنگره ملی شهدای استان قم از جمله این برنامه‌های فرهنگی هستند که در سال جاری دنبال خواهد شد.

مالکی نژاد با اشاره به تشکیل کارگروه تبلیغاتی از سوی شورای اسلامی شهر قم که در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم انجام‌شده است، ابراز کرد: دو سازمان زیباسازی و فرهنگی ورزشی شهرداری قم در انجام تبلیغات این کنگره دخیل هستند تا برنامه‌ای در شأن قم برگزار شود.

وی به زمان برگزاری این گنگره اشاره و اظهار کرد: زمان برگزاری فعلاً همان آبان ماه انتخاب‌شده اما احتمال دارد به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و استان قم یکی دو ماه به تعویق بیفتد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره از ظرفیت حوزه هنری، اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه، بسیج و مساجد و همه پتانسیل‌های سطح شهر استفاده خواهیم کرد.

مالکی نژاد افزود: همچنین کار مشابهی که در بیت امام خمینی(ره) انجام‌شده قرار است در خانه موزه شهیدان زین الدین انجام شود، به این صورت که تابلوهایی را در محل این خانه موزه طراحی می‌کنند که بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از گوشی‌هایی خود به طور گویا درباره زندگی شهید زین الدین بشنوند.

وی در پایان از بازسازی سرا محله‌های بوستان‌های سطح شهر خبر داد و گفت: بازسازی سراهای محله شفق، اطلس، کوکب و ساخت انبار مرکزی از جمله این اماکن بودند که از سوی شهرداری قم بازسازی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار