معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از زیان 18 میلیارد تومانی و بیکاری 1130 نفر در حوزه گردشگری استان بدنبال شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: برای جبران بخشی از این خسارت‌ها برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۸۴۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 05 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی صابر ، با اشاره به خسارات شیوع کرونا بر بخش های مختلف، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که بدنبال شیوع این بیماری بیشترین خسارات را متحمل شد، حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته بخش گردشگری استان درآمدزایی خود را در ایام پیک سفر گردشگران از دست داد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه تاسیسات گردشگری در فصل پاییز و زمستان درآمد چندانی ندارند، جبران این کاهش درآمد را معمولا در ایام نوروز دارند که امسال نه تنها این مسئله محقق نشد، بلکه تاسیسات گردشگری علاوه بر اینکه درآمد نداشتند، مجبور شدند حقوق پرسنل، بیمه، مالیات، کرایه محل و یا خواب سرمایه ملک و خسارت کنسلی تورها را نیز بپردازند.

معاون گردشگری استان با تاکید براینکه در این ایام فشار زیادی به گردشگری کرمانشاه تحمیل شد، گفت: خسارتهایی که به این حوزه وارد شده در دو بخش واحدهای اقامتی مانند هتل، متل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، خانه مسافر و بوم گردی و نیز واحدهای پذیرایی شامل رستوران‌های بین راهی، مجتمع‌های تفریحی و گردشگری، محوطه های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، آموزشگاه‌های گردشگری، راهنمایان گردشگری و محوطه های تحت پوشش شرکت توسعه بود.

وی میزان کل خسارت وارد شده به این دو بخش را 17 میلیارد و 813 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: واحدهای اقامتی 9 میلیارد و 450 میلیون تومان، واحدهای پذیرایی و تفریحی سه میلیارد و 465 میلیارد تومان، آموزشگاه‌های گردشگری دو میلیارد و 812 میلیون تومان، اماکن شرکت توسعه یک میلیارد و 700 میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی دو میلیارد و 700 میلیون تومان و راهنمایان گردشگری 225 میلیون تومان در این ایام خسارت دیدند.

صابر همچنین با اشاره به بیکاری 1130 نفر از فعالین بخش گردشگری استان بدنبال شیوع کرونا، عنوان کرد: بیشترین تعداد افراد بیکار شده مربوط به 75 واحد اقامتی با 434 نفر، 73 دفتر گردشگری با 300 نفر و 85 نفر از راهنمایان گردشگری استان است.

وی در ادامه از در نظر گرفتن تسهیلاتی برای کمک به این واحدها خبر داد و گفت: استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای مدت سه ماه، استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی برای مدت سه ماه و پرداخت تسهیلات با نرخ 12 درصد از جمله اقداماتی است که برای کمک به این واحدها در نظر گرفته‌ شده است.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: همچنین برای جبران بخشی از این خسارات بدنبال برنامه‌هایی هستیم تا با اجرای آنها رونق دوباره گردشگری استان را داشته باشیم.

وی برگزاری "فم تور" با حضور فعالین گردشگری و فضای مجازی ایران به منظور تبلیغات وسیع گردشگری کرمانشاه، اجرای برنامه‌های فرهنگی استان در چند شهر ایران از جمله اصفهان به مدت پنج روز، برپایی نمایشگاه ها و رویدادهای گردشگری، رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه 2020 و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان را از جمله این اقدامات اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار