استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به جایگاه معلمین به عنوان مروجان دانایی و آموزش گفت: با برنامه ریزی و تشکیل ستاد، باید بیماری کرونا مدیریت کنیم تا کنون شهرستانی با وضعیت قرمز در استان نداشتیم.
کد خبر: ۸۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 05 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند امروز درنشست تجلیل از معلمان برتر آموزش و پرورش استان اظهار داشت: امیدوارم در این ماه مبارک رحمت و مغفرت بتوانیم بهره کافی را ببریم، در آستانه شب قدر هم ما را از دعای خود محروم نکنید.

وی با اشاره به یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری خاطر نشان کرد:ما باید منش و سلوک او را سرلوحه قرار می دهیم، به همه معلمان خسته نباشید می گویم چون در شرایط عادی و بحران همیشه حاضرند و خوش می درخشند، قطعا معلمین امروز آموزش دهنده و مروج دانایی در استان هستند و ما به این کار می بالیم، می دانیم توسعه در گرو دانایی و نیازمند اعتماد به نفس است، به خصوص برای جوانان که در گام دوم انقلاب مسئولیت مهمی دارند و در این فرایند بیش از 40 مرتبه نام جوانان ذکر شده این یعنی مسئولیت مهمی بر گردنشان است و لازمه اش خودباوری، اعتماد و خودشناسی است. 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سخنان معلمان در این جلسه بوی نشاط و امید می داد تصریح کرد: پاسخ دادن به این مسائل کارشناسی می خواهد برخی هم لازم است در شورای آموزش و پرورش مطرح شود به زودی موارد شما کارشناسی شده در یک یا دو جلسه در شورای آموزش و پرورش بررسی می شود.

بازوند افزود: بحث امروز ما کرونا به عنوان یک بحران جدی است این ویروس ناشناخته نظم جهان را به هم ریخته، طبیعتا همه دنیا به روش های مختلف با این ویروس شطرنج بازی می کنند تنها راه ما مدیریت بیماری است چرا که ممکن است خسارات جبران ناپذیری بر ما وارد کند. اکنون در استان کرمانشاه هم ویروس مدیریت می شود قطعا کرونا در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی ایجاد کرده که معلمان در این حوزه  دنبال جبران آن هستند.

به گفته استاندار،اغناسازی مردم قطعا کار بزرگیست،و در رابطه با مدیریت این ویروس امروز در استان کرمانشاه نزدیک به ٨۵ درصد مردم آن را مدیریت می کنند که انتظار داریم بین 15 تا 20 درصد دیگر هم مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: برای اتفاقاتی که در این مدت افتاده(کرونا) نقشه راهی تهیه کردیم همچنین حدود 1 هزار تخت آماده شده و باید روزانه 350 هزار ماسک تهیه و بین 2 میلیون نفر توزیع می کردیم، این در صورتی بود که عملا و در ابتدا تولید ماسک و مواد شوینده نداشتیم. اما امروز در استان از نظر مواد شوینده به نوعی بی نیاز شدیم، در تولید ماسک هم هنوز به 300 تا 350 هزار در روز نرسیدیم اما به 120 هزار عدد تولید می شود و این یک فرصت سازی بود. خیرین فراوانی در این بحث کمک کردند، در استان بیش از 69 میلیارد تومان به آسیب دیدگان کمک شد و به نوعی در رزمایش مقام معظم رهبری شرکت کردند، قدم بسیار بزرگی بود. این گویش، همصدایی و همدلی مردم است که خاطره خوبی خواهد شد.

وی بیان داشت: در مرحله اول قرار بود 380 تخت فراهم کنیم که فراهم شد، اوج تخت هایی که تا کنون اشغال شده 198 تخت بود و بیش از آن نداشتیمامروز حدود 140 تا 145 مورد بستری داریم و روند بستری ها نسبت به ترخیصی ها روند مثبتی است در واقع تعداد آن کمتر از ترخیصی هاست، فوتی ها هم در 80 روز 80 نفر بوده، چند وقتی است سیر نزولی طی می کند، این ناشی از مدیریت مردم است اما نباید به این آمار مغرور شویم، ممکن است به سیر صعودی دچار شویم و در دو مرحله غربالگری به خوبی انجام شد.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: مرحله دوم غربالگری تا کنون 60 درصد انجام شده و این یعنی دنبال ویروس هستیم تا آن را بیابیم، از کادر درمان هم قدردانی می کنیم هر فردی تستش مثبت باشد به منزلش می روند و تمام افراد همراهش را کنترل و درمان می کنند، هر چه مردم همکاری بیشتری کنند در بحث کنترل این نوع بیماری موفق خواهیم بود، در مرحله دوم آن باید پسا کرونا را در دستور کار قرار دهیم و بتوانیم خسارت‌هایی که پسا کرونا به حوزه های مختلف وارد کرده مدیریت کنیم و برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.

بازوند در پایان عنوان کرد: ستاد مدیریت و برنامه ریزی کرونا در استانداری شکل گرفته و ممکن است تا یک سال یا 6 ماه دیگر با کرونا زندگی کنیم در عین حال خسارتی که ناشی از ویروس بوده حتما چالش هایی برای ما بوجود خواهد آورد باید در این راستا بتوانیم در حوزه های مختلف گسل هایی ایجاد کنیم و نگذاریم فعال شوند چرا که خسارت زیادی ایجاد می شود. برای همین منظور برنامه پسا کرونا در حوزه های مختلف طرح ریزی شده در عین حال 2 تا از شهرهای ما وضعیت سفید است، در کرمانشاه شهر قرمزی نداشتیم. اما این معنایش عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست. معلمان عزیز هم می توانند به ما در دوره های مختلف مدیریت بیماری کرونا کمک کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار