امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم استفاده از برکات ماه مبارک رمضان، بیان کرد: از آنجایی که در ماه رمضان همه رفتار‌های ما دارای ضریب بالایی است، پس باید حضور در این ماه را غنیمت بدانیم و از آن استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۴۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 05 May 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان بازگشایی اماکن مذهبی را مطالبه مردمی دانست و گفت: امیدواریم هرچه زودتر حرم‌ها و اماکن مذهبی بازگشایی شوند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله حبیب الله شعبانی اظهار داشت: زمانی که انسان عزیزی را از دست می‌دهد، قطعا از لحاظ روحی آسیب خواهد دید، اما به دلیل شرایط موجود، خانواده افرادی که در این مدت از بین ما رفتند امکان برگزاری تجمعات برایشان فراهم نبودکه باید از همه این عزیزان که با ستاد پیشگیری همراهی کردند، تشکر کنیم.

وی افزود: تمامی هموطنانمان که پس از ۲ اسفند سال گذشته از دنیا رفتند به نحوی مظلوم واقع شدند، چرا که یکی از سنت‌های حسنه در اسلام و در کشور ما تسلیت گفتن به کسی است که عزادار شده، که قطعا دارای تاثیر گذار بسیاری است، اما به دلیل شرایط فعلی و عدم برگزاری مراسم، انصافا درگذشت این افراد با مظلومیت همراه بود.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه این مجالس، مجلس نصیحت و عبرت گیری است، مطرح کرد: این مجلسی که امروز برای دیگران گرفته‌ایم، فردا دیگران برای ما خواهند گرفت، و همه در این مسیر در حال حرکت و در نوبت برای رفتن قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: البته هر کسی به یک تقدیر از دنیا می‌رود، اما تفاوت عزیزانی که در این مدت از دست داده‌ایم در این است که هم از دست دادن آن‌ها مصیبتی سخت است و هم در شرایط سختی این افراد را از دست داده‌ایم.

امام جمعه همدان تنها چیزی که در این عالم ماندگار را وجه الله عنوان کرد و گفت: خاصیت این عالم حرکت دائمی انسان در آن به سوی ابدیت است، اما آنچه مهم است، سالم وارد شدن به آن عالم است.

وی با اشاره به وصیت حضرت یعقوب (ع) و حضرت ابراهیم (ع) در آخرین لحظات زندگی خود، ابراز کرد: این که انسان از دنیا خواهد رفت امری طبیعی است، اما مهم این است که به نحوی زندگی کنیم که مسلمان از دنیا برویم و عاقبت به خیر شویم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از برکات ماه مبارک رمضان، بیان کرد: از آنجایی که در ماه رمضان همه رفتار‌های ما دارای ضریب بالایی است، پس باید حضور در این ماه را غنیمت بدانیم و از آن استفاده کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س)، ابراز کرد: حضرت خدیجه (س) به عنوان اولین مسلمان همان شب بعثت پیامبر (ص) با اولین حرف حضرت ایمان آورد و منتظر نماند تا ببیند شرایط جامعه چه طور خواهد شد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه در دوران جهالت، حضرت خدیجه را طاهره می‌نامیدند، گفت: بالاترین فضلیت حضرت خدیجه (س) مادر حضرت زهرا (س) بودن است.

وی همچنین بازگشایی اماکن مذهبی را مطالبه مردمی بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر حرم‌ها و اماکن مذهبی بازگشایی شوند چرا که آن‌ها مراکز آرامش و معنویت هستند بنابراین نباید این تعطیلی‌ها استمرار پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار