رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین بااشاره به اعلام وضعیت سفید این شهرستان بلحاظ شیوع بیماری کرونا، گفت: این موضوع به معنای باز شدن درهای جاذبه‌های گردشگری شهرستان برای پذیرش گروهی گردشگران نیست.
کد خبر: ۸۴۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 05 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرنگ بابایی  بابیان اینکه شهرستان قصرشیرین از دیرباز یکی از قطب‌های گردشگری استان بوده، اظهار کرد: هرچند هر ساله در اواخر فصل زمستان و شروع فصل بهار گردشگران بسیاری به این شهرستان سفر می‌کنند و از آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن لذت می‌برند، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا هیچ جذب گردشگری نداشتیم.

وی تصریح کرد: طی چندماه گذشته مردم شهرستان قصرشیرین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توانستند عملکرد خوبی در مقابله با بیماری کرونا داشته باشند و همین امر نیز باعث شد تا به عنوان یکی از شهرستانهای دارای وضعیت سفید در بحث شیوع کرونا معرفی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی قصرشیرین اظهار کرد: در روزهای گذشته نیز مجوز آغاز فعالیت مراکز اقامتی این شهرستان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کردیم که از 10 هتل، یک مهمانسرا و یک خانه مسافر، تاکنون سه واحد اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سایر هتل‌های شهرستان هم از فرصت تعطیلات استفاده کردند و در حال بروزرسانی تجهیزات و تعمیرات خود هستند.

بابایی تصریح کرد: همچنین تنها واحد پذیرایی تحت نظر میراث فرهنگی در شهرستان هم این روزها فعالیت خود را دوباره از سر گرفته است.

وی در ادامه با تاکید براینکه بازگشایی مراکز اقامتی و پذیرایی و سفید شدن وضعیت شهرستان قصرشیرین به معنای پذیرش گروهی گردشگران در آن نیست، اعلام کرد: تا زمانی که شاهد فروکش شدن بیماری کرونا در کشور نباشیم، همچنان از پذیرش گروهی و تورهای گردشگری معذور هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی قصرشیرین عنوان کرد: به مراکز اقامتی شهرستان هم اعلام کرده‌ایم در این مدت پذیرش گروهی گردشگر نداشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: پس از پایان بیماری کرونا همه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و مراکز اقامتی شهرستان قصرشیرین آماده پذیرایی از مسافرین هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار