مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه از اجرای طرح ملی "راهکار" در 563 کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 05 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام افشین کلات پور ، با اشاره به اجرای طرح ملی "راهکار" در سراسر کشور درماه مبارک رمضان، گفت: این طرح هم اکنون در 563 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان به اجرا در آمده است.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح 14 برنامه عملیاتی در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نیست، این برنامه ها را اجرا کنند.

کلات پور تصریح کرد: دراین طرح سه رویکرد اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی در دستور کار قرار گرفته که اعضای کانون ها بر اساس آن فعالیت می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: اعضای کانون ها باید در این طرح اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را به خود و به مسجد ارتقا دهند و از این طریق بتوانند جذب عضو داشته باشند.

کلات پور تصریح کرد: در رویکرد شبکه سازی نیز کانونهای مساجد باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و ارتباط مجازی را بین نمازگران، مردم محله و اعضای کانون و... برقرار کنند.

وی افزود: برای کانون های مساجد در شبکه های اجتماعی برنامه های متنوعی از جمله برگزاری مسابقات مجازی، پخش سرود و طنز، ارسال فیلم و... در نظر گرفته شده تا از این طریق ارتباطات مردم و کانون ها با رویکرد نشاط بخشی ادامه داشته باشد.

این مسئول افزود: در رویکرد دیگر این طرح که بحث جریان سازی مطرح است، اعضای کانون ها باید بتوانند با انجام برنامه های متعدد و موثر جذب حداکثری مردم را در بحث خدمت رسانی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی محله داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری پویش #بچه_های_مسجد گفت: دراین پویش کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده ها می توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت های صورت گرفته در قالب "طرح ملی راهکار" در پویش مردمی بچه های مسجد شرکت کنند.

وی افزود: افراد می توانند عکس و فیلم خود را در صفحه اختصاصی کانون در بخش "طرح ملی راهکار" در سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir ارسال کنند.

کلات پور خاطرنشان کرد: در پایان طرح به 114 کانون برتر و نیز 114 فیلم و عکس برگزیده ارسالی شرکت کنندگان(خانواده ها، ائمه جماعات، اعضای کانون ها و ...) در قالب پویش مردمی "بچه های مسجد" جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار