مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از وجود ۱۷۴۹ روستای با قابلیت پرداخت زکات در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 05 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محسن رخصی در جلسه امروز (۱۶ اردیبهشت) شورای زکات استان با اشاره به رکورد زنی استان در کشور در بحث پرداخت زکات طی سال گذشته گفت: سال گذشته خوشبختانه به همت مردم با ایمان و خیر استان، کرمانشاه توانست رتبه اول جمع آوری زکات نسبت به تعهدات تعیین شده را به دست بیاورد.

وی افزود: تعهد جمع آوری زکات استان در سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بود که به همت مردم و شوراهای زکات استان، شهرستانها و روستاها، ۲۵ میلیارد تومان پرداخت زکات داشتیم.

رخصی تصریح کرد: این میزان جمع آوری زکات حکایت از تحقق ۱۷۸ درصد تعهدات استان دارد و همین امر رتبه اول کشور را برای استان به ارمغان آورد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این میزان پرداخت زکات در حالی است که مردم مشکلات اقتصادی فراوانی را در سال گذشته تجربه کردند و این امر نشان از خیر بودن مردم استان دارد.

وی افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده در سال گذشته 81 درصد آن بین نیازمندان توزیع و 19 درصد آن صرف اجرای پروژه عام المنفعه شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور برنامه داریم امسال زکات جمع آوری شده را تماما در میان نیازمندان توزیع کنیم.

1749 روستای دارای ظرفیت پرداخت زکات در استان داریم/91 درصد این روستاها "شورای زکات" دارند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 2700 روستا در سطح استان گفت: از این تعداد 1749 روستا به لحاظ کشاورزی و کشت گندم و جو و خرما قابلیت پرداخت زکات دارند.

وی افزود: از این تعداد روستا، 1637 روستا دارای شورای زکات هستند که کار جمع آوری و تبلیغات و آموزش در بحث پرداخت زکات را برعهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از تشکیل بانک اطلاعاتی کشاورزان فعال در حوزه کشت گندم و جو خبر داد وافزود: در این بانک اطلاعات کشاورزان ثبت شده است، به طور مثال هم اکنون اطلاعات 48 هزار زارع گندم در استان در این بانک به ثبت رسیده که در طول سال برنامه های تبلیغاتی پرداخت زکات به آنها ارائه می شود.

رخصی در ادامه به سایر اقدامات خیرانه مردم استان اشاره کرد و افزود: مردم کرمانشاه علی رغم تمام مشکلات اقتصادی، کمک های خوبی در ماه های اخیر داشتند، بطوری که در دوران شیوع کرونا و پیش از شروع ماه مبارک رمضان 10 هزار بسته حمایتی و معیشتی از محل کمک های خیرین استان میان نیازمندان توزیع شد.

وی به راه اندازی 18 آشپزخانه "مهدوی" درماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: تلاش داریم تا از محل کمک مردم خیر استان تا پایان ماه مبارک 150 هزار پُرس غذای گرم برای نیازمندان استان در این آشپزخانه ها پخت کنیم.

رخصی تصریح کرد: برنامه دیگری که در این ماه داریم، توزیع 50 هزار سبد غذایی از محل کمک خیرین استان است که امیدواریم این هدفگذاری محقق شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار