رئیس انجمن صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه از ظرفیت تولید بیش از 100 هزار ماسک در روز توسط واحدهای تولیدی تجهیزات پزشکی استان خبر داد و گفت: هنوز تا اشباع بازار فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۸۴۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 06 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علیرضا سالکی ، با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا واحدهای متعددی در زمینه تولید ماسک و تجهیزات پزشکی فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: هم اکنون پنج واحد با یازده خط تولید در زمینه تولید انواع تجهیزات پزشکی در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تولیدات این واحدها شامل روزانه بیش از 1500 عدد لباس محافظتی پیشگیری از کرونا، 500 عدد نانو ماسک دانش بنیان و بیش از 100 هزار عدد ماسک سه لایه استاندارد، پد الکلی و سایز تجهیزات محافظتی است.

رئیس انجمن صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی تا پوشش کامل نیاز استان در زمینه ماسک و تجهیزات پزشکی و همچنین اشباع بازار داریم، یادآور شد: البته این فاصله به آن شرط است که همه مردم موازین بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تولید ماسک و تجهیزات پزشکی متناسب با نیازی که داریم انجام شود و مانند آنچه که در مواد ضدعفونی کننده رخ داد، شاهد اشباع بازار نباشیم.

سالکی معتقد است، برای افزایش تولید ماسک و تجهیزات پزشکی بهتر است واحدهای موجود را از نظر کمی و کیفی تقویت کنیم تا اینکه سراغ احداث واحدهای جدید برویم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به ورود برخی ماسک‌های غیراستاندارد به بازار داشت و یادآور شد: برخی از این ماسک‌ها از پارچه‌های استرچ ساخته شده که کاملا کش می‌آید و علی رغم اینکه با قیمت بالایی به دست خریدار می‌رسد، اما مقاومت چندانی در برابر ویروس ندارد.

رئیس انجمن صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه درباره راه ساده‌ای که می‌توان از طریق آن برخی ماسک‌های غیراستاندارد را تشخیص داد، عنوان کرد: زمانی که این ماسک‌ها را در برابر نور خورشید بگیریم و کمی بکشیم کاملا منافذ آن با چشم دیده خواهد شد و چنین ماسکی با وجود این منافذ، نمی‌تواند مانع ورود ویروس باشد.

سالکی همچنین به افراد توصیه کرد، تا حد امکان ماسک‌ها را فقط یکبار استفاده کنند و از شست و شو و یا اتو کشیدن آن خودداری کنند، زیرا این کار باعث کاهش مقاومت ماسک خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار