مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: امسال در نظر داریم ۳۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان را مسدود کنیم.
کد خبر: ۸۴۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 06 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،بهرام درویشی امروز چهارشنبه در اولین جلسه شورای حقوق حفظ بیت المال در سال جاری که در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که این آمار در سالهای قبل ۱۰ هزار و ۵۰۰ حلقه بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: سال گذشته علی رغم همه محدودیت‌های مالی موفق شدیم ۲۵۰ حلقه چاه را مسدود کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در انسداد این چاه‌ها حدود ۲۴ میلیون متر مکعب آب را مدیریت کردیم که این از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول روند انسداد چاه‌های غیر مجاز را روندی رو به رشد عنوان کرد و گفت: امسال در نظر داریم ۳۰۰ حلقه چاه غیر مجاز را مسدود کنیم.

درویشی کشت برنج را در شهرستانهای غیر شمالی نامناسب عنوان کرد و بیان داشت: در هر هکتار کشت برنج ۲۴ متر مکعب آب مصرف می‌شود و این برای منابع آب استان خطری جدی محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه بیان داشت: اقداماتی در خصوص ممنوعیت کشت برنج در شهرستانهای همچون صحنه داشتیم که با اعتراض و تجمع مردم شهرستان مواجه بودیم و متأسفانه برخی افراد سودجو به دنبال سو استفاده هستند.

کشت برنج در استان کمبود آب را به دنبال خواهد داشت

وی افزود: به طور یقین اگر کشت برنج در شهرستانهای کرمانشاه ادامه داشته باشد در آینده با کمبود آب مواجه خواهیم بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تجاوزات به حریم و بستر رودخانه گفت: سال گذشته پس از وقوع سیل توانستیم حریم و بسترها را مشخص کنیم و در این خصوص سال پرکاری را تجربه کردیم.

درویشی خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه ۱۷۷۰ کیلومتر رودخانه داریم که ۲۰۰ کیلومتر آن در شهر کرمانشاه است.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته ۶۰۰ کیلومتر از این میزان مطالعه و حقوق دولت را شناسایی کردیم و امسال نیز در نظر داریم ۱۲۰ کیلومتر دیگر را مورد مطالعه قرار دهیم و هشدارهای لازم را به متجاوزان داده شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین سال گذشته ۷ هکتار سند ثبتی را در رودخانه مهر آبی روانسر، ۵ هزار متر در کنگاور، ۵ هزار متر مربع در قره سو، ۴ هزار متر مربع در چم بشیر کرمانشاه و ۴ هزار متر را در سراب پایاب روانسر آزادسازی کنیم.

درویشی همچنین خاطر نشان کرد: در ایامی که درگیر مسائل ناشی از بیماری کرونا بودیم عده‌ای در جنب چم بشیر اقدام به زمین سازی و احداث باغ کردند که بلافاصله حکم تخریب را گرفتیم و اجازه شکل گیری به این اقدام داده نشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار