رئیس اداره امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بر ضرورت و اهمیت حفظ سلامتی شاغلین در واحد‌های تولیدی تاکید کرد و گفت:رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه زمانی میسر خواهد شد که خدمات بهداشتی و تسهیلات مورد نیاز کارگاهی برای شاغلان در بالاترین سطح ممکن تامین و ارائه شود.
کد خبر: ۸۴۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 06 May 2020

تابناک فارس: جمشید حاتمی گفت: برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری کوید ۱۹ در جامعه کارگری با محوریت خانه‌های بهداشت کارگری انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس هم در ادامه با اشاره به اینکه باید روندی در پیش گرفته شود تا جامعه کار کارگر و کارفرما ضرر نکند، ابراز کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال جهش تولید نام‌گذاری شده است که جهش تولید مقدمه‌ای دارد که ابتدا بابد حافظ جان کارگران باشیم و دوم اینکه شغل آن‌ها را نگه داریم.

از کارگران فصلی هم خبر دارید؟

شیوع ویروس کرونا موجب شده بسیاری از اموری که نیازمند کمک کارگران فصلی و روزمزد بوده، این روزها تعطیل شود. همین مسأله معیشت این قشر را در پررونق‌ترین فصل سال به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از این کارگران برای بدست آوردن کار و دریافت دستمزد، ساعت‌ها و بلکه روزها در کنار خیابان انتظار می‌کشند. اصلی‌ترین خواسته آنها تأمین حداقل‌های مورد نیاز زندگی خود و خانواده‌شان از سوی سازمان‌های مسئول است پس فراموش نکنید روندی که پیش می گیرید مشمول کارگران فصلی هم شود!

کارگران ساختمانی و فصلی نیاز به حمایت بیشتری دارند چرا که این ۲ قشر از هنگام شیوع ویروس کرونا تا کنون بسیار متضرر شده‌اند.

مختاری با اشاره به فعالیت شبانه روزی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و شبکه‌های بهداشت درمان شهرستان‌ها بیان کرد: از کل ۵۲۲ هزار نفر کارگر تنها ۴۷ نفرمشکوک به کرونا بودند و سه نفر درگیر شدند که شرایط آن‌ها مناسب است.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه کارفرمایان در راستای کنترل بیماری کرونا در واحد‌های خود به خوبی عمل کردند، گفت: کارفرما به خوبی متوجه شدند که اگر امروز در کارخانه یک نفر آن کرونا بگیرد به همه نیرو‌ها سرایت می‌کند در همین راستا به موضوع سلامتی توجه شد.

علی راستگو با اشاره به جمعیت بالای کارگران در برخی کارگاه ها، عنوان کرد: ما در کارگاه‌ها و جمعیت زیاد داریم و وقتی وارد کارخانه می‌شویم حداقل در سالن ۶۰۰ نفر کار می‌کنند که در این زمینه با تدابیری که مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکلات کارفرمایی و کارگری داشتند این موضوع به خوبی مدیریت شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
در ایارن ......فقط حافظ جان کارفما هستند ..کارگر کیه ..............پول بدهند ..فقط پول بدهند ..دیگه کاری ندارنند که چی می شود ..چه ظلمی میکنند ...فقط پول ...ای تف به شرفتتان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار