کد خبر: ۸۴۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 09 May 2020

به گزارش تابناک کرمانشاه  این ایام خیلی از واحدهای صنفی تعطیل شدند ، و به دلیل ماندن در خانه حجم زباله های خانگی افزایش یافت ، زباله هایی خطرناک چون ماسک و دستکش آلوده که حتی در خیابان ها و معابر هم دیده میشد و این پسماندها بدون شک برای پاکبانان خطرآفرین است .

پاکبانانی که این روزها در تامین پاکیزگی معابر و حفظ بهداشت عمومی شهروندان امری مهم و حیاتی است در زمینه جلوگیری از ویروس کرونا ، و نباید این سهم اجتماعی ارزشمند مورد بی توجهی قرار بگیرد .

پزشکان و پرستاران در صف اول مجاهدان برای حفظ سلامت مردم در این روزها مطرح هستند. اما اقشاری چون پاکبانان هم در خط مقدم خدمت رسانی به شهری قرار دارند و چه بسا با خطر جدی تری مواجه هستند با دستان خالی اما با اراده ستودنی برای حفظ سلامت شهر و شهروندان .

پاکبانان و نیروهای خدمات شهری ، کارگران پرتلاشی هستند که زحمات آنها در دل تاریکی شب گم شده و گاه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

زحمتکشان بی ادعای جامعه، سال های عمر خود را صرف خدمت به شهروندان و پاکسازی معابر و خیابان ها کرده و بار سنگین نظافت شهرها را بر دوش دارند.

این روزها و در پی شیوع ویروس فراگیر کرونا که بخش وسیعی از جامعه را خانه نشین کرده، نارنجی پوشان شهر علاوه بر زدودن آلودگی از چهره شهر ، در جبهه ای دیگر از مبارزه با کرونا ، وظیفه پاکسازی ، گندزدایی ، جمع آوری و دفع پسماندها را بر عهده دارند.

زحمات خاموش اما تاثیرگذار پاکبانان و نیروهای خدمات شهری در این روزها، سلامت آنها را نیز به خطر می اندازد.

در روزهایی که همه مردم به در خانه ماندن و دورکاری تشویق می شوند ، به خیابان ها می آیند تا محافظ سلامت جامعه باشند ، چرا که نه امکان دورکاری دارند و نه شهر بدون وجودشان دوام می آورد.

این روزها، اما این قشر زحمتکش ، با حجم بالای زباله های رها شده در مکان های عمومی و کوچه و خیابان ها همچون ماسک و دستکش های یکبار مصرف روبرو هستند که می تواند تهدیدی برای سلامت آنها باشد و توجه بیشتر مسئولان برای حفظ سلامت آنها و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز را می طلبد.

تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان زحمتکش هیچگاه نباید از ذهن هموطنان بیرون برود، پاکبانانی که با حقوق کم و کاری پر خطر روبرو هستند .

از مسئولین محترم و مرتبط خواهشمندیم که کارکنان زحمتکش را حمایت وبین  پاکبانان  اقلام بهداشتی توزیع کنند زیرا که جان این عزیزان در اولویت قرار دارد .

در پایان هم از مردم فهیم و بافرهنگ خواهشمندیم دستکش و ماسک آلوده خود را در معابر و جوی ها رها نکنند و آنها را قبل از انداختن در سطل زباله در نایلونی انداخته و گره زده و سپس در سطل زباله بیندازند ، زیرا ویروس کرونا به راحتی از طریق ماسک و دستکش های آلوده به این عزیزان منتقل می شود و دچار بیماری می گردد .

همیشه به یاد داشته باشیم که این عزیزان هم خانواده دارند و فرزندانی چشم انتظار ...

پاکبانان را فراموش نکنیم و از آنها حمایت کنیم . همچنان به شعار در خانه بمانیم متعهد باشیم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم تا ریشه کن شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار