مدیرکل دامپزشکی استان یزد عنوان کرد:
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه برای پیشگیری از بیماری‌ها گفت: کشتار غیرمجاز دام، تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۴۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 09 May 2020

علی فاتحی نیا با بیان اینکه برای مصون ماندن از بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مردم باید از خرید گوشت‌ با کشتار غیرمجاز خودداری کنند اظهار داشت: کنترل تب کریمه کنگو نیازمند همکاری و همراهی مردم است.

وی با بیان اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است، ادامه داد: این بیماری از طریق تماس با گوشت، لاشه یا خون آلوده به انسان همچنین گزش کنه آلوده منتقل می‌شود.

فاتحی نیا با اشاره به اینکه این بیماری در دام‌های آلوده بدون علائم بالینی است اضافه کرد: این بیماری در انسان تا روز چهارم با علائم تب، سردرد، احساس سرما، خستگی، درد عضلانی، درد ناحیه پشت، درد مفاصل، درد بالای معده، قرمزی صورت و پرخونی ملتحمه و چشم‌ها است و از روز چهارم به بعد علائم خونریزی شروع می ‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار همه اقدامات انجام‌ شده درباره بیماری تب کریمه کنگو، پیشگیری از آن نیازمند توجه ویژه مردم و رعایت نکات ایمنی بیان شده است عنوان کرد: تمام کسانی که به نحوی با دام و یا گوشت آلوده تماس دارند بیش از همه در معرض خطر بیماری هستند .

فاتحی‌نیا گفت: راه ‌های پیشگیری از بیماری مبارزه با کنه از طریق سمپاشی جایگاه‌ های نگهداری دام، استفاده از پوشش کامل (لباس کار یکسره و دستکش، عینک و چکمه، کلاه و ماسک) در دامداری‌‌ها و کشتارگاه‌ها و خرید گوشت‌ هایی با مهر و لیبل دامپزشکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار