مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ظرفیت‌های مهارتی استان بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 09 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یاور محمدی ، با بیان اینکه تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای بالا بردن سطح مهارتی دانشجویان را در برنامه داریم، افزود: از سال گذشته برای تحقق این هدف ارتباط با دانشگاه ها را تقویت کردیم و شرایطی را فراهم کردیم تا دانشگاه‌ها بتوانند از ظرفیت کارگاه‌های فنی و حرفه ای استان بهره مند شوند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه رازی کرمانشاه در سال گذشته، گفت: راه اندازی این مرکز در دانشگاه آزاد و پیام نور هم در استان قطعی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه همراهی فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌ها می‌تواند به توسعه کارآفرینی و اشتغال دانش‌آموختگان منجر شود، ادامه داد: فارغ‌التحصیلان باید به حدی از توانایی برسند که بدون چشمداشت به فرصت‌های استخدامی دولتی که جوابگوی جمعیت فارغ‌التحصیل نیست، خود به دنبال اشتغال‌زایی باشند.

محمدی با بیان اینکه امروزه جامعه به افراد کارآفرین و دارای علم و تخصص کافی نیاز دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا در کنار دانشگاه‌ها، مهارت‌های تخصصی و عمومی دانشجویان برای وارد شدن در هر حرفه‌ای را ارتقا دهیم تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی توانمندی‌های لازم برای حضور در بازار کار را داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌گرایی، پژوهش‌محوری و کارآفرینی بین دانشجویان، گفت: دانشگاه ها با ورود به حوزه مهارت آموزی می توانند نقش مهمی در تربیت فارغ التحصیلان ماهر داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه مهارت‌ گرایی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد، گفت: متاسفانه به دلیل غفلت از مهارت‌گرایی امروز بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار