امیر شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان هرسین گفت:با توجه به بارندگی های خوب سالجاری و سال گذشته در شهرستان و رشد قابل توجه گیاهان امکان آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی دور از تصور نیست .
کد خبر: ۸۴۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 10 May 2020

امیر شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:کشاورزان، دامداران و روستائیان نقش قابل توجهی در پیشگیری از آتش سوزی دارند.

وی خاطر نشان کرد:دهیاران نقش مهمی در جهت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست دارند ودر این راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باید دهیاران و اعضای شوراهای روستایی  توجیه و هشدارها و راهنمایی های لازم را به آنان ارائه دهند.

فرماندار شهرستان هرسین تصریح کرد: با توجه به توجیه آنها در صورت لزوم ضمن رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی با مردم نشست هایی برگزار نمایند و بیش از پیش همکاری تنگاتنگی با روستائیان به ‌منظور اطلاع رسانی به موقع آتش سوزی ها و حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند.

شاه آبادی افزود: آتش سوزی هایی که در سنوات گذشته در مراتع و مزارع کشاورزی شهرستان رخ داده است اغلب در نتیجه آتش زدن پس‌چرها بوده است.

وی تصریح کرد:اطلاع رسانی هرچه بیشتر به کشاورزی به منظور جلوگیری از آتش زدن پس چرها در فصل جمع آوری‌ محصولات ، نصب بنر های هشدار دهنده در تفرجگاهها و اماکن تاریخی، هشدار به دامداران و اجرای قاطع قوانین با متخلفان و معرفی آنان به‌مراجع قضایی از مهمترین راهکارها قبل از وقوع حادثه برشمرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار