معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان‌های غربی استان شامل قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم اکنون از نظر غلظت ریزگردها در وضعیت بحران قرار دارند، گفت: احتمال غیراستاندارد شدن هوای کرمانشاه نیز وجود دارد.
کد خبر: ۸۴۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 10 May 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی زاده ، با اشاره به ورود توده گرد و غبار به جو استان از اواخر شب گذشته، اظهار کرد: این توده غبار باعث شد غلظت ریزگردها در شهرستان‌های غربی استان شامل قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب افزایش یابد و میانگین شش ساعته غلظت (ساعت یک بامداد تا هفت صبح) امروز (21 اردیبهشت) در این شهرستان‌ها به 1736 میکروگرم بر مترمکعب هوا برسد که بیانگر وضعیت بحران است.

وی ادامه داد: میانگین غلظت گرد و غبار از ساعت شش صبح تاکنون نیز در این شهرستان‌ها به 2970 میکروگرم بر مترمکعب هوا رسیده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هوای شهر کرمانشاه فعلا استاندارد است، یادآور شد: احتمال حرکت ریزگردها به سمت کرمانشاه و غبارآلود شدن هوای این شهر وجود دارد.

ولی زاده با اشاره به افزایش روزهای غبارآلود کرمانشاه در سال جاری، گفت: مهمترین دلیل این امر کاهش بارندگی‌ها سال زراعی جاری بود که می‌تواند به تشدید کانون‌های گرد و غبار در کشورهای همسایه دامن بزد.

وی منشا تمام ریزگردهایی که جو استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد را کانون‌های خارج از کشور دانست و عنوان کرد: تاکنون هیچ کانون داخلی در کرمانشاه شناسایی نشده است.

ولی‌زاده معتقد است، با این وضعیت بارندگی‌ها احتمال اینکه کرمانشاه امسال بیشتر از سال گذشته درگیر ریزگردها باشد وجود دارد.

 
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار