مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: سهام عدالت خود را فعلا نفروشید، چون‌هر توافقی خارج از بازار‌های رسمی از دیدگاه بورس توافقی غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۸۴۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 10 May 2020

به گزارش خبرگزاری   تابناک کرمانشاه  به نقل از فارس،زهرا دفتری در خصوص اقدامات لازم برای آزادسازی سهام عدالت، اظهار داشت: افراد به راحتی از طریق گوشی‌های همراه خود می‌توانند در سامانه الکترونیکی سهام عدالت با ثبت کد ملی وارد شوند.

وی ادامه داد: در این مرحله با پاسخگویی یک سری از اطلاعات هویتی به گزینه‌ای به‌نام آزادسازی سهام عدالت می‌رسند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: با انتخاب سرمایه‌گذاری به روش مستقیم، یعنی در واقع اختیار کامل سهم را در اختیار می‌گیرند، انتخاب اینکه در آینده بخواهند سهام خود بفروشند، نگه‌دارند یا سود آن را بگیرند کاملا با مالک آن است.

وی افزود: مزیت روش مستقیم این است که انتخاب را کاملا بر عهده خود فرد قرار می‌دهد؛ در مرحله اول در همین حد کافی است باید از این به بعد منتظر ماند که در یکی‌دو ماه آتی چنانچه سهام عدالت وارد بازار شود و قابل معامله باشد به راحتی به بازار مراجعه کنند و...

دفتری اضافه کرد: در روش غیرمستقیم در واقع اختیار سهم خود را در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌دهید و آن‌ها برای سهم شما تصمیم می‌گیرند که آیا آن را بفروشند، نگهداری کنند یا سودش را به فرد پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مسائل رایجی که الان دارد اتفاق می‌افتد خرید و فروش سهام عدالت به صورت خارج از بازار است، پیشنهاد می‌شود این کار را نکنید چون‌ هر توافقی خارج از بازارهای رسمی از دیدگاه بورس توافقی غیرقابل قبول است و در بازار ما اصلا معاملات وکالتی معاملات خارج از بورس معنی و مفهومی ندارد و طبق مقررات بورس ممنوع است.

دفتری یادآور شد: قیمتی که الان در بازارهای غیررسمی پیشنهاد می‌شود قیمت‌های بسیار پایینی است (کم‌تر از 10 میلیون تومان) براساس آنچه ارزش‌گذاری شده این سهم بین 10 تا 15 میلیون تومان ارزش دارد فروش آن به معنای ضربه‌زدن به پس‌انداز و شرایط اقتصادی خودتان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار