تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می کند
این انتصاب با این فوریت و غیره منتظره بودن آن به گونه ای بود که در ساعات اولیه به نظر می رسید مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم اطلاعی ندارند و حتی ابتدا اعلام شد که این خبر شایعه است و چنین چیزی صورت نگرفته است! اما با قرار گرفتن حکم انتصاب فله ای بر روی خروجی شبکه خبری آب ایران ، این موضوع قطعیت یافت تا ابهامات دیگری در این زمینه مطرح شود!
کد خبر: ۸۴۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 10 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از ساعاتی پیش به صورت غیر منتظره اعلام شد ، مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ، تغییر پیدا کرده است و بر اساس این تغییر ، علی داوودی مهر جای خود را به آرش مصلح معاون خود داده است.
این انتصاب با این فوریت و غیره منتظره بودن آن به گونه ای بود که در ساعات اولیه به نظر می رسید مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم اطلاعی ندارند و حتی ابتدا اعلام شد که این خبر شایعه است و چنین چیزی صورت نگرفته است! اما با قرار گرفتن حکم انتصاب فله ای بر روی خروجی شبکه خبری آب ایران ، این موضوع قطعیت یافت تا ابهامات دیگری در این زمینه مطرح شود!
انتصاب لحظاتی پس از فراخوان!
یکی از ابهامات ، مربوط به یک مصوبه داخلی وزارت نیرو است که بر اساس آن دکتر اردکانیان اینگونه تعیین کرده بود که برای انتصاب مدیران ، فراخوان زده می شود تا افرادی متقاضی که شرایط مدیریت را دارند ثبت نام کنند و پس از ان مراحل انتصاب از میان افراد دارای شرایط صورت گیرد.
حال نکته مهم این جا است که فراخوان لحظاتی قبل از این انتصاب منتشر شده است و دقیقا پس از لحظاتی انتصابات صورت می گیرد که مشخص نیست در این چند لحظه ، انتشار چنین فراخوانی چه معنی و مفهومی دارد و قرار بوده چگونه متقاضیان ثبت نام کنند و برنامه ارائه دهند که شایستگان مشخص شوند!
متن فراخوان که لحظاتی قبل از انتصابات در شبکه خبری آب ایران منتشر شد:
فراخوان انتخاب مدیر عامل برای سه شرکت آب منطقه ای
مدیریت بخش آب کشور در راستای راهبرد شایسته‌گزینی وزارت نیرو در دولت دوازدهم و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد واجد شرائط عمومی و تخصصی خدمت‌گذاری، با لحاظ مجموعه اسناد بالادستی و رعایت مواد قانونی ذیربط، برای سمت های مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان دعوت به اعلام آمادگی می‌نماید.  
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر به سایت وزارت نیرو به نشانی https://www.moe.gov.ir/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9/farakhan مراجعه فرمایند.
انتصاب اتوبوسی!
یکی دیگر از ابهامات ، مربوط به فله ای (اتوبوسی) بودن این انتصابات آن هم در سه استان که تامین کننده آب سدهای استان خوزستان هستند ،  است که برخی حواشی که در ادامه به آن ها پرداخته خواهد شد را پررنگ تر می کند!
متن خبر صدور احکام
طی احکام جداگانه ای که از سوی مهندس قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا صادر شد، آقایان: داریوش حسن نژاد به عنوان سرپرست شرکت آب منطقه ای استان لرستان، فتح اله صابر پور به عنوان سرپرست شرکت آب منطقه ای استان چهار محال و بختیاری و آرش مصلح به عنوان سرپرست شرکت آب منطقه ای استان کهکیلویه و بویر احمد منصوب شدند.
شایان ذکر است که فراخوان انتخاب مدیران عامل سه شرکت یاد شده اخیرا منتشر شده است. (توضیح تابناک: فراخوان لحظاتی قبل از صدور احکام صادر شده است!)
گمانه زنی های محافل سیاسی!
اما برخی محافل این انتصابات را با نشست و افطاری منتخبین زاگرس نشین که چند روز پیش اتفاق افتاد ، بی ارتباط نمی دانند! گفته شده است مطرح شدن موضوع احداث سد آبریز در کهگیلویه برای تامین آب کشاورزی زمین های چند شهرستان این حوزه که مدتی است به عاملی برای جنجال آفرینی نمایندگان خوزستان تبدیل شده است بی تاثیر از این انتصابات فله ای نبوده است! (عدل هاشمی بارها از تنهایی خود در مقابل فشارهای نمایندگان خوزستان برای جلوگیری احداث سد آبریز سخن گفته بود)
برخی خبرهای تایید نشده منابع آگاه از محتوای نشست زاگرس نشینان اینگونه نقل می کنند که مشاجراتی بین سید محمد موحد و نمایندگان خوزستان بر سر سد آبریز صورت گرفته است! ضمن اینکه لزوم برخی هماهنگی های متناسب با درخواست نمایندگان خوزستان باعث شده است که یکی از عوامل اصلی برای تغییر مدیران عامل آب منطقه ای این 3 استان فراهم شود و اینگونه با فوریت انتصابات صورت گیرد!
البته برخی نقش غلام رضا تاجگردون در انتصاب مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد را کم نمی بینند!
آیا در نشست زاگرس نشینان اتفاقات پشت پرده ای با عنوان هماهنگی بین اعضا صورت گرفته است که یکی از خروجی های آن رخ دادن این انتصابات فوریتی بوده است؟
به هر جهت این انتصاب در کهگیلویه و بویراحمد ، دارای شبهات زیادی است از جمله اینکه باید دید آیا در زمان مدیرعاملی آرش مصلح موضوع سد آبریز همانند دوران داوودی مهر با جدیت به پیش می رود یا اینکه شایعه انتصاب وی برای جلوگیری از احداث سد آبریز جدی است و جامه حقیقت به خود می پوشاند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار