کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با هشدار نسبت به استفاده چندباره از ماسک‌های مختلف، گفت: هر نوع ماسک مدت زمان مصرف مشخصی دارد و نباید بیش از آن استفاده شود.
کد خبر: ۸۴۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 11 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان، با اشاره به افزایش استفاده از ماسک در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه بسیاری افراد نکات بهداشتی مربوط به استفاده از ماسک را رعایت نمی کنند.

وی افزود: ماسک های بهداشتی باید طبق شیوه مصرفی که برای آنها تعیین شده استفاده شوند و نمی‌توان استفاده مستمر از آنها داشت.

خدادادیان با اشاره به مصرف ماسک های پارچه ای، سه لایه جراحی و ماسک N95 درسطح جامعه، گفت: هریک از این ماسک‌ها تنها برای مدت معینی قابل استفاده هستند.

این کارشناس بهداشت محیط افزود: ماسک‌های پارچه ای و سه لایه جراحی باید نهایتا دو تا سه ساعت استفاده شده و بعد از این مدت بصورت بهداشتی دفع شود.

خدادادیان تصریح کرد: در خصوص استفاده از ماسک های N95 هم مدت استفاده از این ماسک ها نهایتا 24 ساعت است و بعد از این مدت استفاده باید دور انداخته شوند.

وی خاطرنشان کرد: تنها برخی ماسک‌های نانو در بازار موجود است که می‌توان آنها را شسته و بعد از خشک کردن و اتوکشی، مجدد استفاده کرد که استفاده از این ماسک ها هم نهایتا برای پنج تا شش بار است.

این کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه عدم رعایت مدت استاندارد استفاده از ماسک موجب تشدید آلودگی توسط خود ماسک می‌شود، گفت: ماسک‌های استفاده شده با تنفس و بزاق فرد در تماس هستند و از طرف دیگر با آلودگی های محیطی و میکروبی و ویروس و گرد و خاک تماس دارند، بنابراین با گذشت مدت استاندارد مصرف آنها عملا به کانون آلودگی تبدیل می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا افراد باید نسبت به مدت استفاده از ماسک دقت داشته و ماسک‌ها را دوباره استفاده نکنند.

خدادادیان تصریح کرد: از طرفی مردم باید نسبت به نگهداری بهداشتی ماسک‌ها دقت داشته باشند و ماسک‌های استفاده نشده را همینطور داخل کیف نگذاشته و بدون محافظ در محیط قرار ندهند، چرا که در غیراینصورت ماسک ها پیش از استفاده آلوده می‌شوند.

وی افزود: ماسک های استفاده نشده باید داخل بسته های بهداشتی یا داخل پلاستیک(نایلون) تمیز گذاشته و سپس در محیط یا داخل کیف قرار بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار