مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در پیشنهادی از سوی استان که آن را به شکل مکتوب برای رئیس جمهور ارسال می‌کنیم، درخواست شده تا بین دو عید قربان تا عید غدیر چند روزی تعطیل عمومی اعلام گردد تا فرصتی برای رونق دوباره گردشگری داخلی فراهم شود.
کد خبر: ۸۴۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 11 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری ، با اشاره به تاثیر منفی شیوع کرونا بر حوزه گردشگری، اظهار کرد: از آنجایی که این بیماری در زمان پیک گردشگری داخلی شیوع پیدا کرد، لذا این حوزه در ماه‌های گذشته کاملا دچار رکود شد.

وی تصریح کرد: طی سالهای اخیر تلاش‌های زیادی در کشور شد تا رونقی در حوزه گردشگری ایجاد شود، اما شیوع بیماری کرونا برنامه‌های این حوزه را متوقف کرد و اکنون نیاز داریم تا برای به جریان انداختن دوباره گردشگری داخلی اقداماتی لحاظ کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اضافه کرد: بر این مبنا، اخیرا از سوی استاندار کرمانشاه پیشنهادی مطرح شد که ما نیز آن را به شکل مکتوب تنظیم کرده‌ایم تا برای رئیس جمهور ارسال شود.

وی افزود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر احتمال فروکش کردن بیماری کرونا در ماه‌های آینده و تغییر سیر بیماری از وضعیت همه گیری به تک گیری، در این پیشنهاد عنوان شده تا بین دو عیدقربان تا عید غدیر چند روز تعطیلی در کشور داشته باشیم تا گردشگری داخلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دوباره رونق گیرد.

قادری یادآورشد: متوقف شدن سفر و گردشگری در این چندماه باعث شده بسیاری از مردم عطش مسافرت داشته باشند و قطعا اگر در تابستان با فروکش شدن بیماری چند روز تعطیلی اعلام شود، فرصتی به مردم می‌‎دهیم تا به مسافرت بروند.

وی عنوان کرد: البته می‌دانیم که بسیاری از مردم در این مدت به دلیل شیوع کرونا از نظر اقتصادی دچار مشکل شده‌اند و شاید امکان سفر را نداشته باشند، برای همین پیشنهاد سفرهای ارزان قیمت را هم در برنامه داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه یادآورشد: در کرمانشاه از همه تاسیسات گردشگری استان خواسته‌ایم تا در تابستان و شروع سفرهای داخلی تخفیفات لازم را برای گردشگران در نظر بگیرند و برای کادر درمانی کشور با توجه به تلاش های ارزنده و ایثارگرانه آنها در مقابله با بیماری کرونا 50 درصد تخفیف ارائه خدمات گردشگری خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار