مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: صاحبخانه شدن مددجویان زیر پوشش بهزیستی در این استان در دولت تدبیر و امید سه برابر شده است.
کد خبر: ۸۴۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 11 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ زهرا همتی  در کارگروه مجازی اطلاع‌رسانی و تبلیغات کرونا در ایلام به تشریح عملکرد این سازمان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: از سال ۹۲ تاکنون در مجموع یک هزار و ‭‭‭‭‭‭۷۱۶‬‬‬‬‬‬ واحد مسکونی تحویل مددجویان زیر پوشش این سازمان شده در حالی که این رقم در دولت قبل ‭‭‭‭‭‭۵۸۲‬‬‬‬‬‬ واحد بوده است.

وی همچنین از تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول و زنان سرپرست خانوار با مشارکت بنیاد برکت خبر داد و اظهار داشت: این در حالی است که این برنامه در دولت قبل وجود نداشته است.

وی به روند پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان زیر پوشش اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر حدود ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ویژه مددجویان مناطق روستایی برای اولین بار پرداخت شد که موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان و اشتغالزایی آنها شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچینن میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ دولت قبل را ۱۰۰ میلیون ریال و دولت تدبیر و امید ر بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی از افزایش مشارکت های مردمی در دولت کنونی خبر داد و گفت: میزان مشارکت مردم در ارایه خدمات به مددجویان زیر پوشش از حدود ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ میلیون ریال و در دولت تدبیر و امید حدود ۱۷۰ میلیارد ریال است.

پوشش مراکز اورژانس اجتماعی در تمامی شهرستان های ایلام

همتی در ادامه به فعالیت های این سازمان در حوزه معاونت اجتماعی اشاره کرد و افزود: تعداد مراکز اورژانس اجتماعی از چهار مرکز با پذیرش پنج هزار نفر به ۱۰ مرکز با پوشش ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی ساماندهی ‭‭‭‭‭‭۱۷۰‬‬‬‬‬‬ کودک کار و ‭‭‭‭‭‭۲۱۲‬‬‬‬‬‬ کودک بی سرپرست و تشکیل ‭‭‭‭‭‭۴۰۰‬‬‬‬‬‬ گروه خدمات مالی خرد با هدف اشتغال زنان و دختران در مناطق روستایی را از دیگر اقدام های انجام شده در دولت تدبیر عنوان کرد و گفت: این در حالیست که شمار کودکان کار و بی سرپرست به ترتیب ۱۳ و ۲۷ کودک بوده و گروه های مالی خرد نیز ابتکار دولت جدید است.

برقراری بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار و کودکان چند قلو

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین از برقراری بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار به تعداد یک هزار نفر و کودکان چند قلو به تعداد یک هزار و ‭‭‭‭‭‭۴۱۱‬‬‬‬‬‬ نفر خبر داد.

به گفته وی، همچنین در اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم شمار کودکان زیر پوشش قرار گرفته این طرح از سه هزار و ‭‭‭‭‭‭۲۰۰‬‬‬‬‬‬ نفر در دولت تدبیر و امید با پوشش ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ درصدی به شش هزار و ‭‭‭‭‭‭۶۵۰‬‬‬‬‬‬ نفر افزایش یافته است.

برقراری مستمری برای اعضای خانواده های با سرپرست معلول برای اولین بار

وی همچنین از برقراری مستمری برای اعضای خانواده های با سرپرست معلول برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید به تعداد دو هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر خبر داد.

به گفته وی، همچنین در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار کمک هزینه شهریه به دانشجویان مراکز آموزش عالی دولتی استان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام از پذیرش ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ درصدی تمامی معلولان و سالمندان در مراکز شبانه روزی این سازمان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: شمار این افراد از ‭‭‭‭‭‭۱۶۰‬‬‬‬‬‬ نفر به ‭‭‭‭‭‭۳۳۵‬‬‬‬‬‬ نفر در دولت جدید افزایش یافته است.

وی افزایش ارایه خدمات مددکاری به معلولان از ‭‭‭‭‭‭۹۲۳‬‬‬‬‬‬ نفر به سه هزار و ‭‭‭‭‭‭۹۳۲‬‬‬‬‬‬ نفر در دولت جدید، پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده از ۹۰ نفر به تعداد ‭‭‭‭‭‭۲۵۰‬‬‬‬‬‬ نفر، خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی از حدود چهار هزار نفر به شش هزار و ‭‭‭‭‭‭۱۲۳‬‬‬‬‬‬ نفر، کمک به درمان معلولان از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر به ‭‭‭‭‭‭۷۲۰‬‬‬‬‬‬ نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولان از ‭‭‭‭‭‭۲۴۴‬‬‬‬‬‬ نفر به ‭‭‭‭‭‭۶۳۳‬‬‬‬‬‬ نفر را از دیگر خدمات ارایه شده این حوزه به معلولان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: همچنین افزایش سه برابری حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی و افزایش پوشش آن از ۸۲نفر به ‭‭‭‭‭‭۳۸۵‬‬‬‬‬‬نفر، شهریه دانشجویان معلول از ‭‭‭‭‭‭۱۵۷‬‬‬‬‬‬نفر به ‭‭‭‭‭‭۲۳۸‬‬‬‬‬‬نفر، کمک هزینه به دانش آموزان از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬نفر به یک هزار و ‭‭‭‭‭‭۱۶۴‬‬‬‬‬‬ نفر و کمک هزینه وسایل کمک توانبخشی و مصرفی از سه هزار و ‭‭‭‭‭‭۵۸۰‬‬‬‬‬‬نفر به شش هزار و ‭‭‭‭‭‭۵۵۱‬‬‬‬‬‬نفر در دولت قبل نسبت به دولت تدبیر و امید افزایش داشته است.

کارگروه اطلاع رسانی و تبلیغات کرونا که ذیل شورای اطلاع‌رسانی دولت در استان و متناظر با ستاد ملی خبری کرونا در کشور شکل گرفته است تا کنون میزبان بیش از ۳۰ نفر از مدیران، فرمانداران و مسئولان اجرایی و قضایی استان بوده است.

پیش از این استاندار ایلام، معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار، فرمانداران و تعدادی از مدیران ستادی استانداری هم در این فضا پاسخ‌گوی سوالات اصحاب رسانه بودند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار