بهرام درویشی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آب منطقه‌ی استان کرمانشاه از سر ریز شدن آب در دو سد گامیشان و شهدا در شهرستان سنقر خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 13 May 2020

سر زیر شدن دو سد گامیشان و شهدا در استان کرمانشاه

بهرام درویشی در گفتگو با  خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: قرار گرفتن کرمانشاه در دو حوزه آبخیز سیروان و کرخه‌ی اولیا و همچنین رودخانه‌های خروشان باعث شده سد‌های متعددی در استان ساخته و به بهره برداری برسد.


وی در ادامه افزود: در استان کرمانشاه ۱۲ سد مخزن ساخته شده که ظرفیت این ۱۲ سد بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۸ میلیون متر مکعب است در سال ۱۳۸۵ سد شهدا یکی از ۱۲ سد ساخته شده که بر روی رودخانه‌ی گاو سود شهرستان سنقر قرار دارد و در سال ۸۵ عملیات آبگیری آن انجام شده که حجم مخزن ان ۵۲ میلیون متر مکعب است این سد از نوع خاکی و هسته‌ی رسی است که از اهداف احداث این سد اب حدود ۳ هزار اراضی پایین دست و تامین ۵ میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان سنقر را تهیه می‌کند.


وی در ادامه تصریح کرد: سد گامیشان در شهرستان سنقر با حجم مخزن ۵۲ میلیون متر مکعب با دست مهندسان بومی ساخته شده است و یکی از توانمندی‌های کشور در ساخت سد سازی از فناوری‌های روز دنیا است و موجب شده سد‌های استان کرمانشاه نیز توسط متخصصان و مهندسان بومی به بهره برداری و اداره می‌شود.

مدیر کل آب منطقه‌ی استان کرمانشاه با اشاره به هدف ساخت سد‌ها در استان تصریح کرد: سد‌ها با هدف خاصی ساخته می‌شوند که یکی از آن‌ها کمک به زیر کشت رفتن ارضی کشاورزی است که در استان حدود ۸۰ هزار هکتار اراضی با آب این سد‌ها بهره مند می‌شوند.

درویشی در پایان گفت: امسال در استان کرمانشاه به علت بارندگی‌های مناسب سد‌های شهدا و جامیشان سر ریز شده اند که این نوید پر بودن مخازن سد‌ها می‌دهد چیزی حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌ها داریم و با توجه به ظرفیت سر‌های استات کرمانشاه قرار است در آینده‌ی نزدیک از آب سد‌ها برق تولید شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار