حسن عزیزی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل ادراه تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۹۸ نسبت به زمستان سال ۹۷ براساس اعلام مرکز ملی آمار ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 13 May 2020

حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: براساس اعلام مرکز آمار ایران استان کردستان با نرخ بیکاری ۲۰ درصد در رده اول و استان کرمانشاه نیز با ۱۷.۸ درصد در فصل زمستان در رتبه دوم بیکاری قرار دارد.

وی در ادامه افزود:طی بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری،حاکی از آن است که شاخص نرخ بیکاری کشور در زمستان سال ۹۸ نسبت به فصل مشابه در سال ١٣٩٧، ١،٧ درصد کاهش یافته است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کاهش نرخ بیکاری استان در زمستان گذشته به دلیلی کاهش نرخ مشارکت اقتصادی است،ابراز کرد: احتمال میرود طی بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۱.۵ تا ۲ درصد نرخ بیکاری در استان رشد یابد و میزان نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ۳.۲ درصد کاهش یافته است. نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان سال ۹۷، ۲۱.۱ درصد بود که این نرخ در زمستان سال ۹۸ به ۱۷.۹ رسیده و کاهش ۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری در زمستان سال ۹۸ حدود ۲ درصد کاهش یافته است، گفت: براساس اعلام مرکز ملی آمار ایران استان کرمانشاه در زمستان سال ۹۸ بعد از استان کردستان در رتبه دوم بیکاری کشور قرار گرفت.به طور معمول با کاهش نرخ مشارکت نرخ بیکاری نیز کمتر خواهد شد، اما کاهش نرخ مشارکت در کرمانشاه به این دلیل است که اقدام خاصی در جهت اشتغال استان انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع نرخ بیکاری استان دربهار امسال به دلیل کرونا افزایش می‌یابد و گواه این ادعا افزایش تقاضا افراد برای دریافت بیمه بیکاری است، تصریح کرد: مطابق پیش بینی‌ها و بر اساس تعداد افراد ثبت نام کننده برای بیمه بیکاری احتمال می‌رود طی بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته بین ۱.۵ تا ۲ درصد. نرخ بیکاری در استان رشد یابد.

عزیزی در رابطه با برنامه‌ها و سیاست‌های استان برای حفظ اشتعال و ممانعت از تعدیل نیرو، معتقد است: در حال حاضر باید از بحرانی‌تر شدن شرایط موجود جلوگیری کنیم وقرار است از سوی دولت تسهیلاتی به واحد‌های تولیدی، کارخانجات و دیگر بخش‌ها همچون واحد‌های صنعتی کشاورزی و ورزشگاه تخصیص یابد تا از اخراج کارگران آن‌ها جلو گیری شود.

 وی با بیان اینکه هنوز سهم استان از تسهیلات ۷۵ هزار میلیاردی دولت مشخص و ابلاغ نشده است اظهار کرد: تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد نمیتوان بررسی کرد این تعطیلات چه تاثیری بر واحد‌های صنعتی و تولیدی خواهد داشت البته بنابر این وعده بسیاری از افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند؛ و با اصرار کار فرمایان خود از این درخواست انصراف دادند تا بتوانتد در آینده از این تسهیلات استفاده کنند.

حسن عزیزی در پایان افزود:تا زمانیکه این اعتبار پرداخت نشود نمیتوان از اثر آن سخن گفت،امروز دولت سیاست‌های خوبی برای حفظ اشتعال و ایجاد اشتعال در نظر گرفته؛ اما مهم اجرای این برنامه‌ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار