کد خبر: ۸۴۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 13 May 2020

توزیع روزانه ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در سحرهای رمضان

تابناک/ معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت در اجرای طرح مواسات اجتماعی در سطح استان پیشتاز است، گفت: در طول ایام ماه مبارک رمضان، هر شب ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در وعده سحری در میان اقشار  آسیب پذیر شهرستان توزیع می شود.

فریبرز سعیدی کیا در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان رشت با اشاره به اینکه غالب آسیب های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه درآمدهای اقتصادی است، اظهار کرد: حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه در اولویت نخست قرار دارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این بیماری، افزود: در همین راستا، طرح بزرگ مواسات و کمک های مومنانه مردم شریف شهرستان رشت با همکاری تمامی گروه های جهادی، سمن ها، پایگاه های مردمی، بسیج و تمامی دهیاری ها و شوراها اجرایی شد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

سعیدی کیا گفت: در روزهای ماه مبارک رمضان در قالب طرح مواسات، روزانه چهار هزار وعده غذای گرم و نان، به عنوان وعده سحری در بین اقشار آسیب پذیر توزیع می شود و خوشبختانه شهرستان رشت بیشترین میزان توزیع مواد غذایی را در سطح استان بر عهده داشته است.

وی بر شناسایی و دیدار با خانواده های داغدار از سوی دستگاه های متولی چون نیروی انتظامی و فرمانداری تاکید کرد و ادامه داد: این خانواده ها نتوانستند مراسم های یادبود متعارف را برای عزیزان از دست رفته خویش برگزار کنند و جا دارد از این خانواده ها بابت مسئولیت پذیری اجتماعی در فرصت مناسب دلجویی و تجلیل شود.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه تمامی تلاش ها در این حوزه با هدف تقلیل آسیب های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹ در دوران پساکرونا صورت می گیرد، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی صحیح و مدیریتی شایسته در راستای کاهش آسیب ها و نارسایی های مذکور گام برداشته تا به یاری خداوند بتوانیم به موفقیت های خوبی دست یابیم.

سعیدی کیا پایگاه های بسیج در محلات و روستاها را دارای ظرفیت مناسبی جهت مساعدت به قشر آسیب دیده در این خصوص دانست و ادامه داد: اداراتی چون آموزش و پرورش و تعاون که به صورت مستقیم در اموری چون آموزش دانش آموزان و بیکاری و عدم کسب درآمد، با خانواده ها در ارتباط هستند، برنامه های مدون خویش را در این خصوص ارائه دهند.

وی افزود: سازمان هایی چون کمیته امداد و بهزیستی با جامعه آماری و هدف مشخص، امکاناتی چون ارائه مشاوره هوشمند را به جامعه هدف خود فراهم کرده و دستگاه های فرهنگی چون ارشاد نیز با بهره گیری از پتانسیل فضای مجازی در خصوص ارتقا نشاط اجتماعی در سطح جامعه تلاش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار