در جلسه هماهنگی روز قدس مطرح شد؛
استاندار زنجان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ سلامت مردم تأکید کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس امسال به صورت خودرویی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۴۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 13 May 2020

استاندار زنجان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ سلامت مردم تأکید کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس امسال به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۴ اردیبهشت) در جلسه هماهنگی روز قدس که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: قدس، نماد وحدت مسلمانان برای رساندن فریاد مظلومان و آزادی‌خوهان جهان در برابر استکبار و ظلم ظالمان است و متفکران دنیا بر این باورند که دموکراسی قدس متعلق به مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه سران رژیم غاصب اسرائیل نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حیاتشان به قدس بستگی دارد و به همین دلیل از هر حیله و ترفندی برای به چنگ آوردن قدس شریف استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این جنایتکاران باید بدانند که قدس به عنوان بهترین مکان اسلام را به عده‌ای که خوی حیوانی داشته و هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند، تحویل نمی‌دهیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیست به دنبال نسل‌کشی و حذف هویت صاحبان قدس شریف است، عنوان کرد: این رژیم منحوس، تلاش دارد تا با از بین بردن تعصب مسلمانان و جوانمردی آنان این سرزمین مقدس را به دست آورد، اما موضوع قدس به اندازه‌ای برای مسلمانان اهمیت دارد که هر ساله وحدت و همبستگی مردم برای ادامه راه افزوده می‌شود.

این مسئول در مورد برگزاری مراسم روز قدس امسال با توجه به شیوع کرونا به هماهنگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای نظم‌دهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: امسال، راهپیمایی این روز متفاوت خواهد بود و ضمن تأمین امنیت، باید مسیری برای راهپیمایی خودرویی انتخاب شود که از حضور و تجمع مردم جلوگیری به عمل آید.

حقیقی با اشاره به اینکه سلامتی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: رعایت فاصله اجتماعی در راهپیمایی خودرویی و ضدعفونی مسیر راهپیمایی ضروری است و نباید به هیچوجه با کارهای احساسی زحمات هدر داده شود.

در ادامه این جلسه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به تعریف چهار برنامه برای برگزاری روز قدس، گفت: راهپیمایی به صورت محدود پس از برگزاری نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت سفید برگزار می‌شود. ضمن اینکه برگزاری مراسم به صورت زنجیره انسانی کنسل شده و رژه موتوری و خودرویی از پیشنهاداتی است که این مراسم به صورت راهپیمایی خودرویی در زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر، با اشاره به اینکه روز قدس، نماد مبارزه با تفکر صهیونیستی است، تصریح کرد: روز قدس تعطیل‌ناپذیر بوده و راه و اندیشه مقاومت ادامه دارد و امسال با توجه به شهادت سردار قاسم سیلمانی، این مراسم پررنگ‌تر خواهد بود و راهپیمایی خودرویی از میدان استقلال تا میدان بسیج پیش‌بینی شده است.

وی نمایش وحدت و یکپارچگی امت اسلامی، اعلام انزجار از رژیم جعلی صهیونیست، محکومیت معامله قرن، پخش شعار، مداحی و سخنرانی و قرائت قطعنامه را از برنامه‌های راهپیمایی روز قدس برشمرد و گفت: با توجه به نزدیکی روز قدس با سوم خرداد، پیام‌های سوم خرداد در تبلیغات روز قدس گنجانده می‌شود.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: با توجه به پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری ضروری است، تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام و نکات کلیدی در فضای مجازی اشاعه داده شود.

ابوالفضل طهماسبی، به راه‌اندازی هشتگ «قدس راه شهدا» در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضاسازی تبلیغی در این زمینه آماده شده و از آرشیو تولیدات سال‌های قبل در فضای مجازی استفاده می‌شود.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار