امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: وقتی می‌گوییم تولید رونق پیدا کند، باید از بی‌عدالتی جلوگیری شود که یکی از مصادیق آن ساماندهی بازار خودرو است.
کد خبر: ۸۵۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 13 May 2020

محمدتقی رهبر درباره اینکه اولویت‌های قوای سه‌گانه در این برهه از زمان باید چه باشد؟ اظهار کرد: خوشبختانه هم‌اکنون همدلی خوبی میان قوای سه‌گانه وجود دارد و این قوا باید تلاش کنند وحدت و انسجام ملی را تقویت کنند تا کشمکش‌های جناحی رخ ندهد و وحدت ملی حفظ شود. امیدواریم مجلس جدید هم همکاری خوبی با دیگر قوا برای تحقق وحدت ملی داشته باشد.

وی افزود: دستگاه قضایی هم به خوبی با مفسدان اقتصادی برخورد کرده و به همین دلیل مردم امیدوار شده‌اند که برخورد با مفاسد اقتصادی جدی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قوای سه‌گانه باید تلاش جدی برای برقراری عدالت اجتماعی در جامعه کنند، گفت: عدالت اجتماعی به این معنا است که مواهب کشور میان همگان به درستی تقسیم شود. نباید این‌گونه باشد که یک قشر تحت فشار شدید اقتصادی باشد و یک قشر دیگر هم در رفاه کامل زندگی و حقوق‌های کلان دریافت کنند.

رهبر تصریح کرد: سومین موضوع مهم این است که قوای سه‌گانه در برابر بیگانگان یک صدا و موضع واحد داشته باشند و در برابر دشمن هیچ تزلزلی از خود نشان ندهند و انسجام ملی داشته باشند.

وی ادامه داد: قوای سه‌گانه با همکاری دستگاه‌های تولیدی و صنعتی باید شعار سال که جهش تولید است را محقق کنند. برای مثال در اصفهان واحدهای تولیدی بسیاری تعطیل شده است. بنابراین باید از ظرفیت و توان داخلی به نحو احسن استفاده کرد تا مشکل بیکاری هم تا حد زیادی مرتفع شود.

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: رسیدگی به مستمندان نیز باید جدی گرفته شود که خوشبختانه مردم نوع‌دوست ایران با همدلی مثال‌زدنی به یاری آسیب دیدگان در زمان شیوع ویروس کرونا شتافتند. رفتار مردم ما در دنیا درخشیده و این بخشندگی باید افزون‌تر شود.

رهبر خاطرنشان کرد: قیمت لجام‌گسیخته خودرو به یک مشکل اساسی برای مردم تبدیل شده است. چگونه نمی‌توانیم یک نرخ مشخص برای خودرو بگذاریم، این یک ضعف است. برخی از مردم که هنوز منزل مسکونی ندارند حداقل باید خودرو داشته باشند. قیمت‌ بالای خودرو بی‌عدالتی است و هیچ معنی ندارد که قیمت یک خودروی ۲۰ میلیونی به ۹۰ میلیون تومان افزایش یابد. قیمتِ بالای خودرو با هیچ منطقی سازگار نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار