کد خبر: ۸۵۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 14 May 2020

 

تابناک/استاندار گیلان با تاکید بر تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالا گفت: سال گذشته هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شد.

 
1530 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان استان گیلان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به جایگاه سوم استان گیلان از لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی اظهار داشت: ارتقاء این جایگاه مستلزم تداوم همدلی و همراهی ایجاد شده بین بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی است.

استاندار گیلان نقش واحدهای تولیدی در افزایش اشتغال را تاثیرگذار دانست و گفت: در سال رونق تولید، تلاش‌های خوبی از سوی فعالان اقتصادی مانند شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی در سطح استان انجام شد و شاهد همکاری و همراهی بانک‌های استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال بودیم و باید این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

زارع با اشاره به لزوم تحقق جهش تولید و توجه فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی به این راهبرد افزود: شیوع ویروس کرونا در استان آسیب‌های مختلفی به بخش‌های اقتصادی و اشتغال جامعه وارد کرد و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا وضعیت اشتغال حفظ و بهتر شود و همچنین گام موثری برای راه‌اندازی واحدهای جدید بردارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی در استان همچنان مشکل سرمایه در گردش داشته و نیازمند همراهی مدیران بانک‌ها هستند خاطرنشان کرد: در سال 98 بیش از هزار و 530 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی کارگروه تسهیل، رفع موانع تولید و منابع داخلی بانک‌ها به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی 60 تا 99 درصد و حمایت از این واحدها تصریح کرد: سال گذشته برای تکمیل طرح‌های تولیدی با پیشرفت بالای 60 درصد در استان بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که 500 میلیارد تومان دیگر نیز در مرحله پرداخت از سوی بانک است.

وی با تأکید بر تسریع در روند اعطای تسهیلات دولت به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا از محل تبصره 18 عنوان کرد: دستگاه‌های متولی موظف هستند که پیگیری‌های لازم برای پرداخت سریع‌تر این تسهیلات را انجام دهند از طرفی باید با تشکیل نشست‌های صنفی، مسائل و مشکلات سایر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی را بررسی و برطرف کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم تسریع در پاسخگویی به مکاتبات و استعلامات توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای جلب رضایت مردم ابراز داشت: در این مدت برخی مراجعه کنندگان به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در فضای مجازی یا از طریق خطوط ارتباط تلفنی در رابطه با نحوه پاسخگویی‌ها گلایه داشتند که لازم است سریع‌تر رسیدگی شود.

زارع به مشکلات سایر واحدهای تولیدی در استان اشاره و بیان کرد: برخی از این واحدها تجهیزات مطلوب و باکیفیتی دارند اما به‌دلیل مشکلات مختلف و ضعف مدیریتی تعطیل شدند و باید تلاش کنیم که واحدهای تحت تملک بانک‌ها نیز امسال به چرخه تولید بازگردند و ضمن برطرف کردن مشکلات سایر واحدها بتوانیم 50 درصد آن‌ها را واگذار و مجدداً احیا کنیم.

وی به شرایط کشورمان و تنگناهای ناشی از تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) همواره از کار و تلاش دست نمی‌کشیدند و تلاش و تولید را عبادت می‌دانستند و این کشور نیز هم‌اکنون با فشارها و تحریم‌های دشمنان رو‌به‌رو است بنابراین ما نیز باید در این شرایط به کار و تولید به‌عنوان عبادت نگاه کنیم زیرا بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، در انتهای این جلسه مشکلات 7 واحد تولیدی موجود در گیلان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع موانع تولید آنها از سوی استاندار صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار