کد خبر: ۸۵۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 14 May 2020
 

تابناک/استاندار از هدف گذاری امسال برای ایجاد 9 هزار فرصت شغلی جدید در واحدهاي صنعتی گیلان خبر داد.

 
نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در رشت گفت : پارسال مشکلات هزار و 625 واحد تولیدی استان در این کارگروه پیگیری و بررسی و هزار و  530 میلیاردتومان تسهیلات به صاحبان صنایع استان اعطا شد.
ارسلان زارع همچنین از اختصاص حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولید و صنعت گیلان در سال جهش تولید خبر داد و اضافه کرد : امسال ایجاد 9 هزار فرصت شغلی از طریق حمایت از واحدهای تولیدی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هدف گذاری شده است و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید برای تحقق این هدف مهم تلاش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به بدون سقف بودن اعتبارات یارانه دار دولت در حوزه کرونا از  دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید، صنعت و خدمات خواست پیگیری های لازم و بموقع را برای بهره مندی هرچه بیشتر حوزه های مربوطه از این تسهیلات فراهم کنند.
استاندار گیلان در پایان تلاش برای اشتغالزایی در کوتاه مدت را در فضای پس از کرونا ضروری دانست و افزود : حفظ اشتغال موجود و تلاش برای افزایش توان تولید در واحدهایی که کمتر از ظرفیت خود فعالیت می کنند، باید در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.
آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص شرایط مالی، کمبود سرمایه در گردش و همچنین بدهی های معوق 8 واحد تولیدی و صنعتی استان راهکارهایی در خصوص نحوه تعامل بانک‌های عامل برای استمهال بدهی های معوق، ایجاد فرصت پیگیری برای صاحبان این صنایع و تعامل بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در روند از سرگیری تولید و اشتغال مرتبط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  ارائه داد.
فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان نیز اعلام کرد : پارسال این کارگروه به لحاظ پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی رتبه ی سوم و از لحاظ پرداخت تسهیلات حمایتی به واحدها رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار